:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Limit w Wydziale Komunikacji we Włocławku. Petenci odprawiani z kwitkiem

Komunikacja, Limit Wydziale Komunikacji Włocławku Petenci odprawiani kwitkiem - zdjęcie, fotografia
nWloclawek.pl 01/08/2019 06:00

Aby zmniejszyć kolejki, należy zmniejszyć... liczbę załatwianych spraw. Z takiego założenia najwyraźniej wyszli pracownicy Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta Włocławek wprowadzając dla petentów dzienny limit. W ten sposób kolejek już nie ma albowiem petent odsyłany jest z przysłowiowym kwitkiem dowiadując się, że limit na dany dzień już się wyczerpał. W ten sposób w dniu 31 lipca 2019 roku już o godzinie 12:30 numerków nie było a włocławianie zainteresowani załatwieniem sprawy w urzędzie mogli wrócić do swoich domów i próbować dnia następnego trudno powiedzieć z jakim skutkiem. Jak się okazuje dzienny limit we włocławskiej komunikacji nie pokrywa się z rzeczywistym zapotrzebowaniem. W systemie internetowym tego dnia jak sprawdziliśmy można było zarezerwować kolejkę dopiero na 5 sierpnia a co powinien zrobić petent, który dostępu do internetu nie ma? Powinien próbować szczęścia dnia następnego i tak do skutku. Jak naszą redakcję poinformowała dyrektor wydziału każdego dnia w okresie wakacyjnym mieszkańcy Włocławka składają około 60 wniosków o rejestrację pojazdu,wymianę dowodu rejestracyjnego, wyrejestrowanie pojazdu czy zgłoszenie zbycia pojazdu. Dyrektor Kotwasińska tłumaczy sytuację brakami kadrowymi jak również wzrastającą liczbą przerejestrowujących pojazdy. Pytanie jednak brzmi czy urząd, który analizuje sytuację na bieżąco i zmieniające się przepisy nie powinien być na to przygotowany? "Uważam, że każdy klient, który pojawi się w godzinach pracy Wydziału Komunikacji powinien być obsłużony. Dla mnie to jest powrót do komuny. Na dziś wziąłem urlop. Teraz zaczynam się martwić czy mi tygodnia nie braknie na załatwienie w sumie tak banalnej sprawy jak wymiana dowodu rejestracyjnego" - komentuje całą sytuację rozgoryczony petent.

Na piętrze przy wejściu do stanowisk obsługujących petentów komunikacji Urzędu Miejskiego we Włocławku jest umieszczony automat wydający bilety do okienek, w których są obsługiwani właściciele aut. System pozwala wydrukować bilecik tylko na dany dzień i uwzględnia możliwości pracy pracowników. Aby zarejestrować się do kolejki należy wybrać interesującą nas usługę. W dniu 31 lipca 2019 r. interesanci nie mieli możliwości pobierania biletów z numerem o godz 12:30, ponieważ wyczerpał się limit. Oczekujący w kolejce nie szczędzili słów krytyki na długie oczekiwania, dlatego zapytaliśmy Marię Kotwasińską Dyrektor Wydziału Komunikacji UM Włocławek dlaczego jest taka sytuacja.

System spełnia oczekiwania być może nie w 100 % ale w większości . Spełnia na tyle oczekiwania, że również bilansuje nasze możliwości obsługi interesantów w zależności ile osób i w jaki sposób można obsługiwać  - powiedziała dyrektor Maria Kotwasińska

Jak zaznaczyła dyrektor system daje możliwości zarejestrowania się nie tylko poboru numerku na miejscu do określonych spraw, ale również zarejestrowania się internetowo. Dokonaliśmy więc sprawdzenia w dniu 31 lipca system elektroniczny dawał możliwości zarejestrowania się  na 5, 6 i 7 sierpnia 2019 roku.

Wracając do systemu kolejkowego ważna jest dla instytucji kwestia możliwości technicznych, jednak nie uwzględnia ona oczekiwań interesantów.

System przelicza ile jest możliwości obsługi osób, czyli nasze możliwości techniczne, czas obsługi w stosunku do ilości pracowników - dodaje dyrektor Kotwasińska.

Ponadto jak zauważa dyrektor komunikacji w okresie przełomu miesiąca czerwca, lipca br. nastąpiło bardzo duże zwiększenie zapotrzebowania na usługi. Według obserwacji dyrektor na skutek informacji medialnych o wprowadzeniu kar za nie przerejestrowanie pojazdów ilość petentów do obsługi wzrosła.

Według wyjaśnień dyrektor system kar jest rozważany przez rząd, projekt trafił do senatu, a ten system kar ma być wprowadzony dopiero od stycznia.

Ponadto większość osób wzięło wolne - urlopy, wśród kilku pracowników jest nieprzewidywalna absencja chorobowa i miało to istotne znaczenie do wielkości obsługi. Osoba, aby zastąpić pracownika do działu rejestracji musi być przyuczona nawet do tych prostych czynności okres przyuczenia trwa nawet do 3 miesięcy, żeby był w pełni sprawnym z uprawnieniami nadanymi przez CEPiK do obsługi systemu komputerowego, w przeciwnym razie błąd według dyrektor Kotwasińskiej może kosztować bardzo drogo urząd z uwagi na sprawy odszkodowawcze czy kryminogenne związane z prawidłowością załatwiania rejestracji.

Sytuacja wydłużonego procesu rejestracji aut zdaniem kierownictwa jest spowodowana również faktem sprowadzania coraz większej ilości  pojazdów z zagranicy, powrotu mieszkańców do Włocławka z innych państw między innymi z Wielkiej Brytanii.

Reklama

Limit w Wydziale Komunikacji we Włocławku. Petenci odprawiani z kwitkiem komentarze opinie

  • wloc. - niezalogowany 2019-08-01 16:35:05

    A to czemu tak się dzieje?

  • NF - niezalogowany 2019-08-01 17:12:11

    Normalnie jak z wizytą u lekarza u tych urzędasów. To Prezydent się popisał tworząc takie zasady.

  • Bady - niezalogowany 2019-08-01 21:13:06

    Nygusy na urlopach polowa na zwolnieniach lesery....bata wIosc rozgonic starych nierobów mlodym dac...a nie tylko.po koneksjach...praca w UM...

  • Ines - niezalogowany 2019-08-01 21:32:10

    A moze czas juz ta stara babe co se nie radzi na łake spościć...niech se poloto...

  • Kamil - niezalogowany 2019-08-01 22:15:48

    to prawie jak w starostwie jeden na zwolnieniu drugi fuch pilnuje trzecia pije a robić nie ma komu bo reszta się plotkami zajmuje

  • Agata - niezalogowany 2019-08-01 22:23:32

    Czas na staczy kolejkowych. Jak sie o 5 tej ustawi kogoś za drobną opłatą może się uda. Hahaha

  • Gość - niezalogowany 2019-08-02 08:38:51

    A może brak "fachowców". Nie oddelegują ze Starostwa

  • Gość - niezalogowany 2019-08-02 10:35:55

    proponuje wprowadzic akord jak w fabrykach wysokosc pensji uzależniona od ilosci obsluzonych klientów i kolejki znikna

  • Gośćbea - niezalogowany 2019-08-03 17:05:33

    Nie ważne jaki numerek I w jakiej sprawie się przychodzi. Byłam o 9 A zostalam przyjęta o 14.50 tuż przed zamknięciem. Tylko po to żeby samochód wyrejestrować
    Masakra. Obsługa mnie trwała 5min

  • Gość - niezalogowany 2019-08-12 10:37:46

    Całe szczęście że ja mieszkam w Powiecie Ziemskim. W Starostwie Powiatowym są kolejki, ale przynajmniej wszystkich przyjmują. I trzeba zauważyć, że tam jest naprawde niezłe tempo pracy.

  • gość 2019-08-12 11:47:20

    To miasto jest w tyle o wiele lat świetlnych !!!! Pierwsze słyszę jak można w urzędzie wprowadzić limity na obsługę interesantów ??!!??!! Biorę dzień wolny z pracy bo inaczej sprawy nie załatwię i idę do urzędu i co okazuje się że nie załatwię sprawy bo są limity i o godzinie 10:00 się nie załapałam.... słabe to trochę Panie Prezydencie i Pani Kotwasińska... elektroniczny system w ogóle nie działa, rejestracja w kolejce na najbliższy tydzień 12-16.08.2019 w ogóle nie jest możliwa, brak dostępnych terminów!!! Brak słów na to wszystko, żeby nie można było sobie poradzić z takim problemem. Prezydent nie wie jak się żyje zwykłemu obywatelowi i to jest problem żyje z cudzego, za biurkiem siedzi i nie wie co się dzieje i niczym się nie przejmuje.

  • gość 2019-08-12 22:46:22

    Tyle lat i nic się nie zmieniło państwo w państwie , samochodów przybyło w ostatnich latach kilkukrotnie ale okienek w Urzędzie Komunikacji?

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez nwloclawek.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Aleksandra Suchomska Promocje włocławskie z siedzibą w Smólnik 87-815, Smólnik 18A

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"