:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  16°C słabe opady deszczu

„Numerków brak”. Skarżą się czytelnicy. Jak działa 500 plus w MOPR we Włocławku?

Społeczeństwo, „Numerków brak” Skarżą czytelnicy działa Włocławku - zdjęcie, fotografia

Program 500 Plus to czas testu sprawności organizacyjnej dla MOPR we Włocławku. O ile jeszcze można zrozumieć, że w roku ubiegłym, gdy rodziny masowo zaczęły składać wnioski o 500 Plus, pracownicy “Opieki” mieli urwanie głowy i nawał pracy, o tyle trudno przyjąć do wiadomości lekceważenie petentów w okresie, kiedy panuje względny spokój. Czy  ten magiczny zwrot  „numerków brak” zamyka dostęp do złożenia wniosku na 500 Plus we włocławskim MOPR?

Nasza Czytelniczka, żeby złożyć wniosek 500 Plus we włocławskim urzędzie musiała specjalnie wyjść punktualnie z pracy, bo urzędnicy przyjmują do 16.00. Dotarła do urzędu dwadzieścia minut przed zamknięciem. I co? W  urzędzie o godz. 15.40 odmówiono jej przyjęcia wniosku. Ostatecznie wniosek przyjęto ale poirytowana całą sytuacją mając na względzie innych petentów, postanowiła podzielić się z naszymi Czytelnikami swoimi spostrzeżeniami. Sprawę przekazaliśmy dyrektorowi MOPR we Włocławku Piotrowi Grudzińskiemu.  

RODZINA 500 PLUS to program, który obowiązuje od ubiegłego roku. Przypomnijmy, że okres świadczeniowy trwa od października danego roku do końca września roku następnego. 30 września 2017 roku skończy się pierwszy wydłużony okres pobierania 500 zł na drugie i kolejne dziecko. Zatem, aby otrzymać pieniądze w październiku, nowy wniosek należy złożyć najlepiej w sierpniu.

Nasza Czytelniczka w dniu 08.08.2017 r. o godz. 15:40 (urząd czynny we wtorki do godziny 16:00) zjawiła się  ze znajomą do MOPR we Włocławku przy ulicy Kilińskiego 1 z zamiarem złożenia  „Wniosku o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego” (500+).

Stażystka stojąca przy ladzie w holu urzędu poinformowała nas, że nie możemy już w tym dniu złożyć wniosku, gdyż obsługiwane są w tej chwili jedynie osoby, które weszły do urzędu do godziny 15:30. Zauważyłam przy drzwiach informację, że „Wnioski o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego są przyjmowane w siedzibie urzędu w godzinach pracy MOPR”, dlatego zadałam pytanie stażystce, dlaczego nie mogę 20 minut przed końcem pracy biura złożyć wniosku  - pisze do redakcji nasza Czytelniczka.

Podczas dalszej wymiany zdań zainteresowana złożeniem wniosku uzyskała informację, że takie polecenie otrzymała i zaraz do naszej Czytelniczki podejdzie Pani Kierownik. Po 10-cio minutowym oczekiwaniu jak twierdzi Czytelniczka ponownie poprosiła stażystkę o rozmowę z Panią Kierownik.

W końcu o 15:50 podeszła do nas Pani Kierownik. Poinformowałam, że chcę złożyć wniosek na świadczenie 500+. Uzyskałam odpowiedź, że niestety w tym dniu to już nie będzie możliwe, gdyż dzisiaj już nie przyjmują wniosków. Zaproponowano mi, żebym wniosek złożyła za pośrednictwem Poczty Polskiej a jeśli się już naprawdę upieram, to wniosek zostanie przyjęty, jednak bez sprawdzenia i na pewno otrzymam wezwanie do usunięcia błędów we wniosku. Poinformowałam, że mam już wniosek wypełniony, składam go bez świadczenia wychowawczego na pierwsze dziecko (bez kryterium dochodowości), czyli bez dodatkowych dokumentów. Wniosek w końcu przyjęto ode mnie na korytarzu przy wejściu do urzędu a nie w pokoju obsługi interesantów  - dodaje Czytelniczka.

Nasza Czytelniczka była również obserwatorem jak w międzyczasie ok. 15:45 przyszła kolejna osoba z wnioskiem.

Rano zabrakło dla niej numerków, które były wydawane a  jest ich tylko 50 na dany dzień. Zapytała się ona Pani Kierownik, o której może przyjść następnego dnia, żeby otrzymać numerek uprawniający ją do złożenia wniosku. Pani Kierownik poinformowała, że to zależy od tego ile ludzi rano przyjdzie (numerki kończą się między 9:30 a 10:00 w danym dniu) – relacjonuje nasza Czytelniczka.

Poprosiliśmy o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie we Włocławku Piotra Grudzińskiego.

Jeżeli chodzi o przyjmowanie wniosków to zależy od danego dnia. Gdy nie ma rano wielu ludzi to Panie nie wydają żadnych numerków. Jeżeli jest tłum ludzi to wydają numerki po to żeby się nie okazało, że ktoś przyszedł i nie został danego dnia obsłużony. Każdy kto przyjdzie danego dnia rano na pewno będzie tego samego dnia przyjęty. Jeżeli chodzi o ten indywidualny przypadek to wyjaśnię to z Panią, która koordynuje przyjęcia wniosków - wyjaśnił dyrektor Piotr Grudziński.

Po rozmowie z pracownikami dyrektor wyjaśnił: „Pracownice nie wiedzą jak to wyglądało, ale zasada jest taka codziennie, że wydanych jest od 90 do 100 numerów, 50 na nowe wnioski i 50 na uzupełnienie wniosków. Najczęściej te numery są wykorzystywane do godz. 13:00 lub 14:00, a ci którzy przyjdą później są obsługiwani na bieżąco, chyba że ktoś przyjdzie tak jak wczoraj przyszły dwie panie za 2 minuty 16:00. Jeżeli pracownice pracują do 16:00 to wiadomo, że 2 minuty w sprawie, którą się załatwia przez 0,5 godz. nie wystarczy. Jeżeli wniosek był niekompletny to pracownik miał obowiązek poinformować petenta, że będzie wezwany do jego uzupełnienia. Żadnej skargi nie było więc jest ciężko się ustosunkować Kierownikowi do tego jak to w rzeczywistości wyglądało.”

Nasza rozmówczyni zapowiada, że złoży w tej sprawie skargę do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Wydawałoby się, że pracownika w urzędzie powinna cechować komunikatywność, otwartość oraz umiejętność budowania długotrwałych relacji z petentem. Powinien on poczuć, że mimo setek innych osób, w tym momencie jest najważniejszy i jego problemy czy wątpliwości naprawdę się liczą. Wówczas łatwiej byłoby w życiu wszystkim załatwiać konieczne dla nas sprawy, a przełożonym nie zabierałoby czasu pracy na wyjaśnianie jakże oczywistych spraw.

„Numerków brak”. Skarżą się czytelnicy. Jak działa 500 plus w MOPR we Włocławku? komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się