
W 2012 roku Burmistrz Lubrańca wraz z Radą Miejską wprowadził w życie program utylizacji pokryć dachowych zawierających azbest. Temat ten, tak ważny dla mieszkańców Gminy Lubraniec jest istotny. Mimo iż na ten rok złożonych zostało 16 wniosków, z pilotażowego w Gminie Lubraniec programu ostatecznie skorzystało dwóch beneficjentów, co pozwoliło określić zasady na jakich ten program będzie realizowany w latach następnych.
Pomocy podlegają w 100% koszty usuwania i unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych w postaci materiałów zawierających azbest jednakże nie więcej jak 1000 zł brutto za tonę zdjętego i zutylizowanego eternitu. W przypadkach, gdzie koszt zdjęcia i zutylizowania eternitu będzie wyższy niż 1000 zł/t, beneficjent będzie musiał pokryć z własnych środków wynikającą różnicę. Pomoc nie obejmuje kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Pragnęlibyśmy poinformować o naborze wniosków o udzielenie pomocy finansowej w 2013 roku dotyczącej usuwania i unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych w postaci materiałów zawierających azbest. Wnioski mogą składać osoby fizyczne i prawne posiadające na terenie Gminy Lubraniec budynki mieszkalne lub gospodarcze pokryte wyrobami zawierającymi azbest. Wniosek należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Lubrańcu, ul. Brzeska 49, 87-890 Lubraniec w terminie do 18 stycznia 2013 roku. Do wniosku należy dołączyć odpowiednie dokumenty ze Starostwa Powiatowego we Włocławku dotyczące wymiany eternitu na inne pokrycie dachowe (w zależności od planowanego zakresu prac, czy wymiana pokrycia będzie czy też nie będzie obejmowała zmianę konstrukcji dachu należy dołączyć odpowiednio pozwolenie na budowę lub zgłoszenie). Druk wniosku dostępny jest w urzędzie oraz na stronie internetowej www.lubraniec.pl. Szczegółowych informacji udziela Pan Paweł Kamiński, pok. nr 25 tel. 54 286-24-98 wew. 18.
Źródło:http://lubraniec.pl
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie