Reklama

Powstanie obwodnica Brześcia? Będzie lepiej niż z Cukrownią?

nWloclawek.pl
13/03/2015 00:00

Czy musi dojść do tragedii aby powstała obwodnica? Chęci są, ale czy wystarczy determinacji?

Potrzeba budowy obwodnicy służącej mieszkańcom miasta a także ruchowi tranzytowemu to nadal palący temat. Poważne problemy z przejazdem, bezpieczeństwo  a przede wszystkim jakość życia mieszkańców miasteczka leżą na sercu władzom, które bezskutecznie podejmują próby przeforsowania budowy obwodnicy.

Mieszkańcy, władze samorządowe, członkowie Stowarzyszenia Wspierania Obwodnicy Brześcia Kujawskiego  od wielu lat walczą o przebudowę drogi krajowej 62  na odcinkach Brześć Kujawski -   Włocławek wraz z budową obwodnicy Brześcia Kujawskiego. Powodem jest ogromne natężenie ruchu, szczególnie transportu ciężarowego.  Pomimo, że zostały skierowane  petycje z Powiatu włocławskiego do Ministerstwa Infrastruktury to nadal nie ma pewności czy realizacja inwestycji zostanie uruchomiona. 

„Zadanie pn. „przebudowa drogi krajowej nr 62 na odcinkach Włocławek – Brześć Kujawski wraz z budową obwodnicy Brześcia Kujawskiego znalazło się  w dokumentach strategicznych Województwa Kujawsko –Pomorskiego. Przedsięwzięcie jest także  wpisane do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko Pomorskiego do 2020 roku, a samo zadanie zostało umieszczone za zgodą strony rządowej w Kontrakcie terytorialnym dla naszego województwa na liście przedsięwzięć warunkowych.

Czy dojdzie do jego realizacji zależeć  będzie od  determinacji nas wszystkich: Samorządu Włocławskiego, Powiatu Włocławskiego, Gminy Włocławek, Gminy Brześć Kujawski i wszystkich tych  samorządów, które z tej obwodnicy będą korzystać gminy: Lubraniec, Osięciny, Izbica Kuj  - mówił Sławomir Kopyść członek Zarządu Kujawsko-Pomorskiego.

Brak realizacji tej inwestycji nie tylko nie rozwiąże  problemu płynności ruchu, ale również, co ważniejsze zahamuje rozwój  gospodarczy w Brzeskiej  Strefie Rozwoju Gospodarczego.

Zdaniem członka zarządu należy  skutecznie wpływać na ośrodki rządowe i mieć przygotowaną stosowną dokumentację.

Należy wywierać presję na  ośrodki rządowe. Należy przygotować dokumentację, która jest niezbędna do rozpoczęcia inwestycji. Dziś 13 marca br. odbędzie się spotkanie  prezydenta, starosty, wójtów i burmistrzów związanych z tą inicjatywą.  Zapewne zostaną wówczas  podjęte  prężne działania w celu możliwości realizacji tej inwestycji. Liczę na ścisłą współpracę wszystkich  samorządów, które  muszą się  w to zadanie zaangażować - dodaje członek zarządu.

Mieszkańcy z niecierpliwością oczekują na pozytywne rozstrzygnięcie tak upragnionej dla nich inwestycji.

A zatem konieczne są decyzje polityczne i wsparcie Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego, który podczas wizyty we Włocławku zadeklarował pomoc w sprawie.

Miejmy nadzieję, iż sprawa brzeskiej obwodnicy przybierze inny obrót jak walka o Cukrownię w Brześciu Kujawskim. Przypomnijmy, iż Zarząd Krajowej Spółki Cukrowej Polski Cukier w 2008 roku podjął decyzję o zamknięciu rentownego wówczas zakładu. Do walki o ponad stuletni zakład przyłączyli się wówczas politycy regionu. Zarząd KSC pozostał jednak nieugięty. „Matka żywicielka” przestała istnieć a większość fabryki została rozebrana. Pracę straciło wówczas ponad 150 osób. Dodatkowo sezonowo każdego roku w Cukrowni pracowało blisko 300 osób. 

Podsumowując wypadki w Brześciu są  i będą dopóki się nie doczekamy obwodnicy. Ulice Brześcia Kujawskiego  bez niej będą coraz bardziej zakorkowane a dojazd do pracy wydłuży się z czasem do średniej warszawskiej.  Wtedy rower stanie się najszybszym środkiem komunikacji.  

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nWloclawek.pl




Reklama
Wróć do