
Jak informuje Urząd Marszałkowski w Toruniu plac budowy został przekazany, a od kilku dni trwają prace przygotowawcze. We wrześniu początek prac przy obwodnicy Lubrańca.
Lubraniec w powiecie włocławskim dołącza do grona miast posiadających obwodnice, dzięki którym uciążliwy dla mieszkańców tranzyt pojazdów zostanie wyprowadzony poza centrum. Wykonawca – firma Onde przejęła plac budowy i rozpoczęła pierwsze prace. Wcześniej powstała niezbędna dokumentacja i uzyskano zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Inwestycja pochłonie ponad 48 mln zł. Większość środków zabezpieczył Urząd Marszałkowski.
Obwodnica wybudowana zostanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 270, po zachodniej stronie miasta. Początek trasy o długości około 5 kilometrów znajdzie się przed wjazdem do Lubrańca od strony Brześcia Kujawskiego. Prowadzić będzie w pobliżu miejscowości Lubraniec-Parcele i Kolonie Piaski. Nad rzeką Zgłowiączka powstanie nowy most, a w miejscowości Borek obwodnica połączy się z istniejącą trasą nr 270. Zaplanowano budowę dwóch rond – pierwsze powstanie na wjeździe na obwodnicę od strony Brześcia, drugie w miejscowości Borek, na połączeniu istniejącej drogi wojewódzkiej z trasami gminnymi w kierunku miejscowości Zgłowiączka i Marysin. Na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi pojawią wydzielone pasy m.in. do skrętu w lewo.
Trasa otrzyma parametry techniczne drogi o nośności do 11,5 ton na oś. Jezdnia będzie miała szerokość 8 metrów (wraz z opaskami), zaplanowano także pobocza o szerokości 1,5 metra. Obwodnica objęta zostanie 7-letnią gwarancją.
Inwestycja jest realizowana w trybie „Zaprojektuj i wybuduj”. W 2020 roku podpisaliśmy umowę o wartości 48 mln zł na zaprojektowanie i budowę obwodnicy tego miasta. Wykonawca – firma ONDE zakończyła w wakacje żmudny etap projektowania i uzyskała zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Pierwsze prace już się rozpoczęły. W pierwszej kolejności wykonywane są między innymi wstępne prace związane z obiektami inżynieryjnymi oraz fragmentami obwodnicy w rejonie miejscowości Borek i Lubraniec-Parcele. Powstają poza tym tymczasowe zjazdy na plac budowy. Zakończenie głównych prac planowane jest, przy sprzyjających warunkach, jesienią przyszłego roku.
Obwodnica powstaje w oparciu o porozumienie samorządu województwa, powiatu włocławskiego i gminy Lubraniec zakładające wspólne finansowanie inwestycji. Gmina Lubraniec zobowiązała się do pokrycia 60 procent kosztów związanych z koniecznością wykupienia gruntów niezbędnych do realizacji zadania i – podobnie jak powiat włocławski – nieodpłatnego przekazania gruntów inwestorowi. Dodatkowo gmina zabezpiecza też 60% kosztów związanych z budową ciągu pieszo-rowerowego o długości 1,56 km.
Równocześnie w tym samym trybie zlecona została przebudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 270 pomiędzy Lubrańcem a Brześciem Kujawskim. Wykonawca kończy prace nad projektem i przygotowuje się do złożenia wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Pierwsze prace przy części drogowej planowane są jesienią. Ta inwestycja pochłonie 21 mln zł.
Obwodnica Lubrańca w liczbach
Długość – 5,3 km,
Szerokość jezdni – 8 m z opaskami bitumicznymi,
Szerokość poboczy gruntowych – 1,5 m,
Nośność nawierzchni – 115kN/oś.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie