
Inwestycje 2020 we Włocławku. Centrum Przesiadkowe we Włocławku, przebudowa mostu przez Wisłę, Centrum Wsparcia Społecznego, rozbudowa Al. Jana Pawła II, Centrum Aktywizacji i Przedsiębiorczości, 3go Maja Woonerfem, Wzmocnienie i wykorzystanie potencjału endogenicznego Włocławka poprzez turystyczne i rekreacyjne zagospodarowanie Zalewu Włocławskiego, przebudowa Urzędu Miasta Włocławka i cała lista ulic to inwestycje do, których począwszy od I kwartału przymierza się włocławski magistrat.
Urząd Miasta we Włocławku opublikował już plan postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na rok 2020.
W I kwartale włocławski ratusz planuje ogłosić przetarg na Centrum Przesiadkowe za 8 951 000,00 złotych. W I kwartale 2020 roku planowane jest też postępowanie na Zagospodarowanie terenów inwestycyjnych w obrębie ulicy Lisek za kwotę 400 tysięcy złotych, na drogi wewnętrzne – ulic Stroma o orientacyjnej wartości zamówienia 1 000 000,00. Przewidywane jest też wszczęcie postępowania dotyczące Centrum Wsparcia Społecznego przy ulicy Brzeska/Piekarska.
W tym kwartale zostaną również ogłoszone przetargi na modernizację budynku Zespołu Szkół Ekonomicznych we Włocławku – droga wewnętrzna, budowę basenów letnich z zapleczem sanitarnym wraz z zagospodarowaniem terenu, rozbudowę integracyjnego placu zabaw przy Przedszkolu Publicznym nr 9 wraz z infrastrukturą sportowo-rekreacyjną.
Drugi kwartał 2020 będzie obfitował w przetargi dotyczące takich ważnych we Włocławku inwestycji jak: rozbudowa Al. Jana Pawła II we Włocławku w kategorii drogi wojewódzkiej za 14 650 000,00 zł, rozbudowa sieci komunikacyjnej dróg rowerowych na terenie miasta – ulica Promienna za 250 tysięcy złotych, rozbudowa sieci komunikacyjnej dróg rowerowych na terenie miasta – wiadukt Al. Kazimierza Wielkiego za 570 tysięcy, przebudowa mostu przez Wisłę na zaporze wodnej we Włocławku – konstrukcja nad elektrownią wodną za 8 000 000 złotych, przebudowa ulicy Płockiej za 1 300 000,00 zł, budowa drogi stanowiącej alternatywne połączenie osiedla Michelin z osiedlem Południe za 8000 000 zł, budowa ulicy Kraszewskiego na odcinku od ulicy Traugutta do ulicy Okrężnej za 1 800 000 zł, przebudowa ulicy Letniej za 3 000 000 zł, przebudowa ulicy Pszczelej za 700 tysięcy, Ziołowej za 500 tysięcy.
W III kw. 2020 roku planowana jest m.in.: przebudowa chodników na Polnej za 1 000 000 zł, Suszyckiej za 1000 000 zł, przebudowa chodników na Wspólnej za 500 tysięcy.
W III kw. czeka włocławian również przetarg na Centrum Aktywizacji i Przedsiębiorczości przy 3go Maja 18 za 9 300 000,00 zł i przebudowa Urzędu Miasta we Włocławku za 1 500 000,00. Planowane jest również postępowanie na zadanie pn. 3go Maja woonerfem/przebudowa 3-go Maja w ramach Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Włocławek za 4 000 000 zł i rozbudowę Zespołu Szkół nr 3 we Włocławku za 2 000 000 zł.
14 000 000 zł i przetarg w III kw. zaplanowano na wzmocnienie i wykorzystanie potencjału endogenicznego Włocławka poprzez turystyczne i rekreacyjne zagospodarowanie Zalewu Włocławskiego.
IV kwartał 2020 roku to kolejne inwestycje takie jak przebudowa Wojska Polskiego, budowa Brzezinowej na odcinku od ulicy Mielęcińskiej do ulicy Letniej, budowa ul. Celulozowej za 4 150 000,00 zł oraz przebudowa kamienicy przy Maślanej za 4 000 000,00 zł, budowa ulicy Bulwary do Barskiej za 8 000 000,00 zł, budowa przejścia pieszo-rowerowego przy rzece Zgłowiączce z Parku im. H. Sienkiewicza pod ulicą Kardynała Wyszyńskiego.
*
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami z Włocławka i regionu? Polub nas na Facebooku
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Po co komu przebudowa Urzędu Miasta? Trzeba przenieść Wydział Komunikacji i ułatwić "życie" zwykłemu obywatelowi w załatwieniu formalności. Obecny budynek jest nieprzystosowany dla osób niepełnosprawnych, oczekujacy na obsługę siedzą w dusznym, wąskim korytarzu i taki sam wąski korytarz wiedzie do okienek osób obsługujących. Zdecydowanie należy to zmienić i przenieść tę instytucję do budynku, który będzie odpowiadał standardom na miarę XXI w.
Dobrze byłoby zwrócić uwagę na parking przy ulicy Budowlanych 1 a i 3 a. Nie ma miejsc parkingowych, bo zajmują je osoby korzystające że sklepu Biedronka.. Oraz często parkujacy Tir z towarem... Wyjazd jest niekiedy zupełnie niemożliwy..
Wszystko ok tylko za ul.Tumska nikt sie nie bierze a przecierz to samo centrum miasta.Obudzcie sie wkoncu.
A kiedy w końcu dokończona zostanie ulica Żytnia którą Urząd obiecał wyremontować od Łanowej do Barskiej a zakończono-wykonano do Krętej. Nadal obiecanki czy znowu zabrakło środków i ten kawałek od Krętej do Barskiej będzie wykonany za 30-40 lat bo tak wykonywane były remonty na Żytniej
A kiedy w końcu dokończona zostanie ulica Żytnia którą Urząd obiecał wyremontować od Łanowej do Barskiej a zakończono-wykonano do Krętej. Nadal obiecanki czy znowu zabrakło środków i ten kawałek od Krętej do Barskiej będzie wykonany za 30-40 lat bo tak wykonywane były remonty na Żytniej
Doskonale. Àle brak rozwinietej komunikacji zbiorowej. Na przyklad tramwaj, ktory jechalby przez Bulwary. Na Zachodzie jest bardzo rozwinieta siec tramwajowa. Na przyklad we Francji tramwaje lacza miejscowosci z metropolia oddalone ponad 40 km. We Wloclawku autobusy kreca sie po miescie bo wladze zlikwidowaly polaczenia z miejscowosciami znajdujacymi sie na terenie powiatu. Poniewaz nie ma transportu ludzie jezdza rowerami, co grozi smiercia bo nie ma z prawdziwego zdarzenia sciezek rowerowych zabezpieczonych przed uderzeniam samochodow. W naszym powiecie jest bardzo duzo wypadkow smiertelnych.
Jedno pytanie: a co z alternatywną przeprawą przez Wisłę podczas remontu mostu i zapory wodnej? Czy którykolwiek z urzędników zadawał sobie pytanie, jak mieszkańcy Zawiśla mają docierać do miasta?
Tyle inwestycji. Ciekawe czy się uda. Oby bo to miasto potrzebuje ludzi do pracy a nie do siedzenia