
Już od 1 lipca będzie można składać wnioski o wsparcie wypłacane dla każdego ucznia w ramach programu „Dobry Start”. Kwota pomocy to 300 zł dla każdego uczącego się. Według szacunków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej pieniądze mogą trafić do 4,6 miliona uczniów.
Według badań CBOS przy jednym dziecku łącznie wydatki na wyprawkę szkolną ostatnim roku szkolnym 2017/18 wynosiły średnio 686 zł, dla dwojga dzieci 1268 zł natomiast trzech dzieci to 1729 zł.
Czytaj także: 300 złotych dla każdego ucznia. Kiedy i gdzie złożyć wniosek we Włocławku
Program „Dobry Start” jest kolejnym komponentem kompleksowej i długofalowej prowadzonej przez rząd polityki rodzinnej. To 300 złotych jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Co ważne, rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód. Program obejmuje dzieci wychowujące się zarówno w rodzinach, jak i te przebywające w pieczy zastępczej – informuje Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
O pomoc „Dobry Start” można się ubiegać raz w roku na każde uczące się dziecko do ukończenia przez nie 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne otrzymają je do 24 roku życia. Aby otrzymać świadczenie rodzic, opiekun prawny lub faktyczny, rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka może złożyć wniosek o pomoc. Wnioski będą przyjmowane przez te same instytucje, które realizują obecnie świadczenie 500 plus.
Wniosek można składać już od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny mpatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną takich banków, jak: Alior Bank SA, Bank Millennium SA, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy SA, Bank Polskiej Spółdzielczości SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze, Credit Agricole Bank Polska SA, Getin Noble Bank SA, ING Bank Śląski SA, mBank SA, Nest Bank S.A, PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo), SGB-Bank SA oraz wybrane zrzeszone Banki Spółdzielcze. Możliwość składania wniosku będzie dostępna niebawem również w Banku BGŻ BNP Paribas, natomiast Bank Zachodni WBK włączy się w akcję informacyjną o programie "Dobry Start" i będzie zachęcać do złożenia wniosku korzystając z Profilu zaufanego – czytamy w informacji MPiPS
Od 1 sierpnia wnioski można będzie składać w tradycyjny sposób (droga papierowa). Wniosek trzeba złożyć do 30 listopada.
Jeśli wniosek zostanie złożony w lipcu lub sierpniu pieniądze dla uczniów wpłyną nie później niż do 30 września.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie