
31 października 2014 r. Wojewoda Kujawsko – Pomorski Pani Ewa Mes zatwierdziła wstępną listę rankingową wniosków o dofinansowanie zadań w ramach „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”. Powiat Włocławski złożył 2 wnioski i otrzymał dofinansowanie na każde z zadań w wysokości 3 mln zł. A zatem z puli dostępnych środków w wysokości 30 105 000,00 zł dla Powiatu Włocławskiego zarezerwowano 6 000 000,00 zł a więc prawie 20 % dostępnych środków z NPPDL (19,93 %).
Wnioski złożone przez Powiat Włocławski zajęły 1 i 6 miejsce spośród 17 pozycji na liście rankingowej w części dotyczącej dróg powiatowych.
Miejsce 1 – zadanie pn. "Przebudowa drogi powiatowej nr 2931C Izbica Kujawska - Boniewo - Borzymie od km 9+615 do km 19+000" – odcinek od km 14+474,09 do km 18+984,06 etap II (odcinek o długości 4 509,97 km).
Wartość zadania: 6 096 472,99 zł
Dotacja z NPPDL: 3 000 000,00 zł
Wkład wnioskodawcy tj. Powiat Włocławski: 2 136 566,36 zł
Wkład Partnera tj. Gmina Choceń: 959 906,63 zł
Termin realizacji: 30.IX.2015 r.
Na miejscu 6 uplasowało się zadanie pn. "Przebudowa drogi powiatowej nr 2908C Kąkowa Wola – Lubraniec od km 0+000 do km 6+910,30” (odcinek o długości 6 910,30 km).
Wartość zadania: 6 649 743,26 zł
Dotacja z NPPDL: 3 000 000,00 zł
Wkład wnioskodawcy tj. Powiat Włocławski: 2 518 322,85 zł
Wkład Partnerów tj. Gmina Brześć Kujawski: 413 873,59 zł
Gmina Lubraniec: 717 546,82 zł
Termin realizacji: 15.X.2015 r.
W ramach przebudowy drogi powiatowej nr 2931C Izbica Kujawska - Boniewo - Borzymie od km 9+615 do km 19+000 – odcinek od km 14+474,09 do km 18+984,06 planowane jest:
- poszerzenie istniejącej nawierzchni bitumicznej do szerokości 6,0 – 6,8 m oraz wykonanie poboczy o szerokości 1 m zgodnych z Rozporządzeniem ministra transportu i gospodarki morskiej z dnia 2 marca 1999r.,
- wykonanie normatywnych chodników w terenie zabudowanym,
- wykonanie normatywnych zatok autobusowych wykorzystywanych przez transport zbiorowy do przewozu osób i dzieci do szkół (obecnie brak zatok),
- budowa azylu dla pieszych,
- budowa ostrzegawczej sygnalizacji świetlnej w obrębie przejścia dla pieszych w m. Borzymie,
- montaż rurowych poręczy ochronnych odgradzających pieszych od jezdni,
- usunięcie stałych obiektów z pobocza drogi (usunięcie drzew, karczowanie pni),
- wykonanie nowego oznakowania poziomego w tym przejść dla pieszych,
- wykonanie nowego oznakowania pionowego,
- modernizacja oświetlenia drogowego poprzez wymianę lamp oświetleniowych w miejscowości Szczytno.
Ponadto na wnioskowanym do przebudowy odcinku drogi powiatowej zostanie wykonane: rozdzielenie kierunków ruchu na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 2923C w m. Szczytno, montaż stalowych barier ochronnych osłaniających stałe obiekty pobocza (SP-05) oraz zostaną przebudowane skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 269 w m. Choceń i skrzyżowania z drogami gminnymi.
Wykonanie wszystkich w/w elementów poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego ograniczy w sposób istotny ilość zdarzeń drogowych na przedmiotowej drodze co niewątpliwie wpłynie na znaczny wzrost poczucia bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.
W ramach "Przebudowy drogi powiatowej nr 2908C Kąkowa Wola – Lubraniec od km 0+000 do km 6+910,30” planowane jest:
- poszerzenie istniejącej nawierzchni bitumicznej jezdni do szer. 5,5 m – 6,2 m,
- wykonanie normatywnych chodników,
- wykonanie normatywnych zatok przystankowych (autobusowych) wykorzystywanych przez transport zbiorowy do przewozu osób i dzieci do szkół (obecnie brak zatok),
- budowa miejsc postojowych i parkingu,
- budowa wzbudzanej sygnalizacji świetlnej w obrębie Szkoły w m. Kąkowa Wola,
- montaż rurowych poręczy w obrębie Szkoły w m. Kąkowa Wola odgradzających pieszych od jezdni,
- usunięcie stałych obiektów z pobocza drogi (usunięcie drzew, karczowanie pni),
- wykonanie azylu dla pieszych,
- wykonanie nowego oznakowania poziomego w tym przejść dla pieszych,
- wykonanie nowego oznakowania pionowego,
- modernizacja oświetlenia drogowego poprzez wymianę lamp oświetleniowych w miejscowości Kąkowa Wola.
Z innych rozwiązań technicznych nie wymienionych powyżej a mających istotny wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu na wnioskowanym do przebudowy odcinku drogi powiatowej należy wymienić: montaż stalowych barier ochronnych osłaniających stałe obiekty pobocza (SP-05), wykonanie utwardzonych zjazdów oraz przebudowę skrzyżowań z drogami gminnymi.
Przebudowa w/w dróg ma na celu zwiększenia poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez skrócenie czasu przejazdu pojazdów, zmniejszenie emisji spalin, zmniejszenie liczby wypadków i kolizji drogowych, odseparowanie ruchu pieszego i rowerowego od ruchu pojazdów.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie