
Droga wojewódzka nr 265 łączy drogi krajowe nr 62 i 91 i prowadzi do granicy z województwem mazowieckim. Wielu mieszkańcom powiatu włocławskiego ułatwia dojazd do autostrady A1.
Wiosną 2017 roku rozpoczęła się przebudowa DW nr 265 pomiędzy Brześciem Kujawskim i Kowalem. Zadanie, obejmuje gruntowną modernizację pierwszego, 15-kilometrowego odcinka - od Brześcia Kujawskiego do skrzyżowania z drogą krajową nr 91 w Kowalu. Koszt inwestycji to 62,8 mln. Postanowiliśmy porozmawiać na temat opóźnień w realizowanej inwestycji z Jackiem Kuźniewiczem radnym sejmiku województwa Kujawsko-Pomorskiego, prezesem MPEC we Włocławku:
Redaktor: Co jest powodem opóźnień w realizowanym procesie inwestycyjnym?
Jacek Kuźniewicz radny sejmiku województwa Kujawsko-Pomorskiego, prezes MPEC we Włocławku: Przez wiele lat nie robiono nic. Dopiero w ostatnim roku zaczęło się coś zmieniać. Na pierwszy ogień poszła droga 265. Okazuje się, że nie do końca było to wszystko przemyślane. Jest to wynikiem wielu czynników. Wielu mieszkańców zarzucało inwestorowi Wojewódzkiemu Zarządowi Dróg, że pominął pewne elementy w projekcie i siłą rzeczy uzupełnianie tych elementów, naprawianie błędów trwa. Podczas procesu inwestycyjnego musi to powodować pewne opóźnienia i zatrzymania tego procesu. Wykonawca wyłoniony w procesie postępowania przetargowego ma kilka kontraktów, które realizuje dla województwa i na wszystkich kontraktach są jakieś problemy. To pokazuje, że jest pewna słabość w zamówieniach publicznych. Wykonawcy mają przewagę na rynku.
Redaktor: Marszałek próbował dyscyplinować służby?
Jacek Kuźniewicz radny sejmiku województwa Kujawsko-Pomorskiego, prezes MPEC we Włocławku: Tak w ramach możliwości nadzorczych zarówno marszałka jak i zarządu województwa jak i samego dyrektora z Wojewódzkiego Zarządu Dróg są podejmowane różnego rodzaju czynności dyscyplinujące, ale proszę zauważyć, że jeśli my mówimy, że jest coś zmieniane w trakcie budowy to wykonawca ma zawsze argument, że to były prace nieprzewidziane wcześniej. Stąd też należy się określony okres zwłoki i przedłużenia kontraktu.
Redaktor: Na co w przyszłości przy projektowaniu zadań komunikacyjnych należałoby zwrócić uwagę?
Jacek Kuźniewicz radny sejmiku województwa Kujawsko-Pomorskiego, prezes MPEC we Włocławku: Trzeba zwrócić baczniej uwagę na przygotowania inwestycji, na konsultacje z mieszkańcami, bo jeśli problemem są wjazdy, dojazdy do nieruchomości to można było to przewidzieć na etapie samej procedury przygotowawczej. Nie zostało to do końca zrobione. Być może zmieniły się oczekiwania mieszkańców, bo tak również może być. Myślę, że na wiosnę powinno być wszystko zakończone.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie