
Przebudowa dróg wojewódzkich na terenie powiatu włocławskiego jest konieczna z uwagi na ich fatalny stan. Od kilku lat parlamentarzyści, samorządowcy zabiegają o ich przebudowę jednak bezskutecznie. Nie tak dawno Urząd Marszałkowski w Toruniu poinformował, że już wkrótce rozpoczną się inwestycje na drogach wojewódzkich, które finansowane będą ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego. W najbliższym czasie miało być ogłoszone postępowanie przetargowe na wykonanie prac na pięciu fragmentach dróg. Wśród nich 15 km odcinek drogi wojewódzkiej nr 265 z Brześcia Kujawskiego do Kowala.
W dniu 14 września br. w Starostwie Powiatowym we Włocławku odbyła się konferencja prasowa w na temat przebudowy dróg wojewódzkich na terenie Powiatu Włocławskiego z udziałem wicemarszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego Dariusza Kurzawy, który potwierdził że stan dróg jest katastrofalny wręcz najgorszy na terenie województwa, a palącym problemem według niego jest droga 265.
W nowej perspektywie unijnej mamy przygotowane 590 mln zł na inwestycje drogowe w ramach remontu, przebudowy dróg wojewódzkich. Na tej mapie ważne znaczenie zajmuje powiat włocławski. Mamy tutaj zamiar skupić się na kliku ważnych przebudowach dróg. Pragniemy poprawić jakość podróżowania, ponieważ na wielu odcinkach stan dróg jest katastrofalny. Są to jedne z najgorszych dróg na terenie województwa. Chodzi o drogę 265 i 259. To są priorytety do rozwiązania. Takim palącym problemem jest droga 265. Przetarg jest przygotowany. Została ostatnia kwestia do dogadania w ramach budowy chodników i ścieżek rowerowych. - mówił wicemarszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Dariusz Kurzawa
Wicemarszałek zaznaczył, że gminy wycofały się z projektu finansowania ścieżek rowerowych przy drodze wojewódzkiej nr 265. Zarzucił samorządowcom, że to oni będą ponosić winę za ewentualne opóźnienia w realizacji inwestycji, ponieważ nie wyrazili zgodę na partycypację w kosztach budowy ścieżek rowerowych wzdłuż drogi nr 265.
Gminy wycofały się z finansowania chodników i ścieżek rowerowych przy drodze 265. Zaskoczeni jesteśmy tym faktem, ponieważ liczyliśmy na dobrą współpracę. Radni zabiegali o tę drogę. Finansowanie leży w 40% po stronie samorządu województwa i w 60 % po stronie samorządu gmin - dodał wicemarszałek.
Jeżeli nie będzie porozumienia do końca września br. zdaniem wicemarszałka nie ma szans na ogłoszenie przetargu ponieważ zaistnieje konieczność przeprojektowania drogi 265 z klasy G do klasy Z tym samym inwestycja zostanie odsunięta w czasie.
Jestem zaskoczony taką decyzją samorządów gminnych. Mam nadzieję, że nasi wójtowie i burmistrzowie przemyślą tę kwestię - mówi Dariusz Kurzawa.
Wicemarszałek zadeklarował, że w sprawie drogi 269 relacji Szczerkowo-Kowal, która łączy Izbicę Kujawską, Chodecz, Choceń, Kowal oraz drogi 270 relacji Izbica Kujawska - Lubraniec - Brześć Kujawski i drogi 268 łącząca Brześć Kujawski z uzdrowiskową miejscowością Wieniec oraz dalej z Brzeziem jest przygotowywany duży projekt związany z gruntowną przebudową.
Chcemy do 2018 roku bardzo mocno poprawić sieć dróg na terenie powiatu włocławskiego - zapewnił wicemarszałek.
Czy samorządy powinny partycypować w kosztach? Czy do tej pory było to praktykowane? Wkrótce więcej.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie