
Coraz więcej emocji wokół planowanej przebudowy dróg wojewódzkich. Stanisław Pawlak konsekwentnie zabiega o fundusze na drogowe inwestycje wojewódzkie w powiecie włocławskim.
Stanisław Pawlak nie zapomina, że niezwykle istotnym elementem infrastruktury technicznej mającym wpływ na rozwój ekonomiczny i społeczny wspólnot lokalnych jest układ oraz stan sieci dróg.
Po nieudanej próbie realizacji przebudowy dróg w ramach środków z programu PPP, dopiero w projekcie budżetu województwa kujawsko – pomorskiego na rok 2017 znalazły się trzy następujące drogi:
– przebudowa wraz z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 265 Brześć Kujawski – Kowal, o długości 19, 117 km przy planowanych nakładach 17,428 mln zł.
– rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 269 Szczerkowo – Kowal, o łącznej długości około 40 km przy planowanych nakładach 5 mln zł.
– przebudowa drogi wojewódzkiej nr 270 Brześć Kujawski – Izbica Kujawska na długości 29 km przy planowanych nakładach 5 mln zł.
W tej sytuacji niepokój samorządowców wydaje się uzasadniony. Na ostatniej sesji Rady Powiatu Włocławskiego radni dali wyraz swoim obawom. Nie wierzą oni w deklaracje marszałka.
To tragedia, o której trzeba powiedzieć jasno i zdecydowanie. Nie uwierzę w obietnice jak nie zobaczę pierwszej firmy, która wejdzie na budowę drogi. Tą pierwszą jaskółką powinien być remont odcinka drogi Brześć - Kowal, jeden z najbardziej zdegradowanych etapów. – grzmiał na ostatniej sesji Rady Powiatu Starosta Włocławski Kazimierz Kaca
Stanisław Pawlak natychmiast zareagował i w ostatniej interpelacji zażądał od Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotra Całbeckiego jednoznacznej odpowiedzi:
W świetle sprzecznych informacji oczekuję od Pana Marszałka stanowiska w tej sprawie, oczywiście potwierdzającego planowaną przebudowę dróg objętych moją interpelacją.
Wnoszę więc o realizację pełnego zakresu projektu wraz z obwodnicami, gdyż trudno sobie wyobrazić aby można było odstąpić od ich budowy. Biorąc pod uwagę, że środki finansowe pozyskiwane z Unii Europejskiej mogą być w obecnej perspektywie finansowej ostatnimi, to odkładanie przebudowy dróg i budowy obwodnic może być trudne do zrealizowania w przyszłości. A przecież jest to konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa ruchu pojazdów pieszych i mieszkańców gmin.
Wobec zapisanych kwot nie zapewniających jednak całkowitej przebudowy tych dróg uprzejmie proszę o określenie :
1. Zakresu rzeczowego wykonania w roku 2017 przebudowy w/w dróg a także określenie harmonogramu prac do zakończenia ich przebudowy?
2. Czy drogi będą budowane wraz z chodnikami i drogami na rowerzystów i jaki przewiduje się udział finansowy samorządów gmin?
3. Czy przy przebudowie drogi nr 270 będą równocześnie budowane obwodnice – objazdy Lubrańca i Izbicy Kujawskiej zgodnie z konsultacjami społecznymi tego projektu, które były prowadzone dwukrotnie z mieszkańcami gmin?
Starania o przebudowę dróg wojewódzkich to kolejna ważna inicjatywa, o którą od lat zabiegał Stanisław Pawlak wraz z samorządowcami powiatu włocławskiego.
Uważam, że radni województwa utrzymają te zadania w uchwalanym budżecie na rok 2017. – wyraża nadzieję Stanisław Pawlak
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie