
Przemoc i agresja są zjawiskami, którym poświęca się coraz więcej uwagi. Dzieje się tak z powodu ich drastyczności oraz skali występowania. Zjawisko agresji i przemocy jest obecnie jednym z bardziej niepokojących problemów. Dotyczy ono nie tylko świata ludzi dorosłych, lecz także coraz częściej dzieci i młodzieży.
Fotorelacja TUTAJ
Z przyczyn oczywistych budzi duże zaniepokojenie społeczne. Podczas szkolnego happeningu odbywającego się w Zespole Szkół nr 3 pod hasłem "Stop agresji i przemocy" uczniowie utrwalali standardy zachowań społecznie aprobowanych.
Głównym celem akcji było zwiększenie świadomości uczniów na temat tegoż zjawiska, a także poszukiwanie sposobów przeciwdziałania przejawom agresji.
Specjaliści uczestniczący w happeningu zapoznali uczniów ze sposobami radzenia sobie z agresją, formami jej zapobiegania. Psychoterapeuci wskazali pozytywne sposoby i technik hamowania i rozładowania agresji. Zaprezentowali również ćwiczenia kształtujące umiejętności rdzenia sobie z własną złością.
Występy Teatrów Profilaktycznych działających przy Gimnazjum nr 4 im. ONZ i Gimnazjum nr 7 im. K.K. Baczyńskiego skłoniły młodzież do refleksji nad własnym zachowaniem.
Przedstawiciel włocławskiej policji -specjalista Wydziału Prewencji Edyta Olszewska. wyjaśniła uczniom na czym polega odpowiedzialność karna za czyn zabroniony. Zaś więźniowie mówili o swoich złych decyzjach życiowych i ich konsekwencjach.
W eliminowaniu przemocy ważną rolę odgrywa współpraca szkoły ze środowiskiem rodzinnym uczniów. Dlatego też wśród zaproszonych na happening gości byli rodzice, którzy mieli możliwość skorzystania z porad specjalistów, m.in.: z Poradni Psychologicznej, z Klubu Integracji Społecznej, z Zespołu Interdyscyplinarnego Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.
Instytucje wspierając działania szkoły dały wyraz zaangażowania w proces wychowawczy uczniów Zespołu Szkół nr 3 - "Kwiat potrzebuje słońca, aby być kwiatem, człowiek potrzebuje miłości, aby być człowiekiem".
Tekst: Maria Ciarka
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie