Narodowy Fundusz Zdrowia bada poziom satysfakcji pacjentów.
W ramach badania, anonimowa ankieta udostępniona jest w formie elektronicznej na stronie internetowej NFZ, a w formie tradycyjnej – między innymi we włocławskim ratuszu i przychodniach Miejskiego Zespołu Opieki Zdrowotnej.
Ankieta skierowana jest wyłącznie do pacjentów, a udział w niej jest dobrowolny. Ankieta składa się z 22 pytań, a jej wypełnienie zajmuje ok. czterech minut.
Pytania zawarte w ankiecie dotyczą głównie kwestii organizacji udzielania świadczeń np.: co jest dla Pani/Pana najważniejsze podczas korzystania ze świadczeń? (uprzejmość i życzliwość osób zatrudnionych w rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez pracowników rejestracji, umiejętność przekazywania informacji przez personel medyczny, warunki lokalowe itp.); czy w sposób zrozumiały udzielano Pani/Panu informacji o stanie zdrowia/ trybie i sposobie leczenia? proszę ocenić dostępność do rejestracji telefonicznej - łatwość dodzwonienia się (w skali od 1 do 5). Analiza uzyskanych na podstawie ankiet informacji umożliwi opracowanie takich rozwiązań, które usprawnią organizację udzielania świadczeń.
W zamierzeniach Narodowego Funduszu Zdrowia, począwszy od 2016 r. ankieta ma być przeprowadzana cyklicznie. Pilotaż ankiety monitorowania poziomu satysfakcji pacjenta potrwa do końca listopada br.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie