Od 1 lipca tego roku zmieniają się zasady wydawania kart parkingowych. Powstanie również centralna ewidencja kart.
Karty parkingowe wydawane do tej pory przez Dział Rehabilitacji Zawodowej i Społecznej Osób Niepełnosprawnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, od 1 lipca br. znajdą się w kompetencjach Przewodniczącego Miejskiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
Zgodnie z nowelizacją ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2013 poz. 1446) karty parkingowe będą wydawane osobom niepełnosprawnym o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, mającym ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się; osobom niepełnosprawnym, które nie ukończyły 16 roku życia i również mają znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się, a także placówkom zajmującym się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych.
Karta wydawana będzie na czas określony – dla osób niepełnosprawnych będzie to maksymalnie 5 lat, natomiast dla placówek – okres 3 lat. Nowe przepisy przewidują również utworzenie centralnej ewidencji kart parkingowych, która będzie prowadzona przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych w systemie teleinformatycznym.
System ten miałby funkcjonować od 4 stycznia 2016 roku. Uwaga: karty parkingowe wydane na podstawie dotychczasowych przepisów tracą ważność 30 listopada tego roku.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie