
Włosko-polskie konsorcjum ze spółką Salini na czele wygrało ponownie przetarg na dokończenie kujawskiego odcinka autostrady A1.
W przetargu uczestniczyły dwa konsorcja - Salini, Impregilo oraz Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia drugie konsorcjum to Strabag, Budimex i Mota-Engil Central Europe . Kiedy w styczniu GDDKiA ogłosiło że lepszą ofertą jest propozycja Salini nie spodobało się to konkurentom, którzy zaskarżyli ją do Krajowej Izby Odwoławczej. Argumentowali to tak, iż konkurenci nie mają ludzi i sprzętu aby dokończyć odcinek A1. KIO nakazała zwycięskiej spółce udowodnić, że są w stanie do końca wybudować odcinek Czerniewice – Kowal.
Spółki Salini, Impregilo oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia za dokończenie z Czerniewic do Brzezia zaproponowały kwotę 450 mln zł, a z Brzezia do Kowala prawie 609 mln zł. Wykonawca na ułożenie pierwszego z odcinków ma 11 miesięcy, a drugiego - 12 miesięcy od momentu podpisania umowy ze zleceniodawcą. Autostrada A1 z Czerniewic do Kowala ma być ostatecznie skończona wiosną 2014 r., ale drogowcy chcieliby, aby pierwsi kierowcy pojechali nią przed Bożym Narodzeniem.
Źródło: gazeta.pl
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie