Jak wskazują statystyki, odsetek interwencji dotyczących nieprawidłowego parkowania stanowi około 50% ogólnej liczby zgłoszeń przyjmowanych przez Straż Miejską.
Municypalni postanowili bliżej przyjrzeć się sprawie, przeanalizować problem, postawić diagnozę. Żeby móc podjąć odpowiednie działania, Komendant Straży Miejskiej postanowił wyodrębnić tzw. „patrol drogowy”, którego zadaniem w pierwszej fazie będzie sprawdzenie zgodności oznakowania z obowiązującymi przepisami Ustawy prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 roku, Ustawy o drogach oraz normami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
Bieżącemu sprawdzeniu będzie podlegało nie tylko oznakowanie drogowe na drogach publicznych, lecz także oznakowanie stref ruchu i stref zamieszkania znajdujących poza drogami publicznymi, znajdujących się pod zarządem np. spółdzielni mieszkaniowych.
Uwagi o ujawnionych nieprawidłowościach na drogach publicznych będą przekazywane tak, jak do tej pory, bezpośrednio do Miejskiego Zarządu Usług Komunalnych i Dróg, natomiast uwagi dot. dróg wewnętrznych - do ich zarządców i administratorów.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie