
Szkoła w Smólniku od momentu zawieszenia nauki uczniów w placówce wdrożyła system zdalnego nauczania z wykorzystaniem e-dziennika. Nauczyciele przy wykorzystaniu kart pracy kontynuowali z dziećmi i młodzieżą naukę aby uniknąć zaległości.
Budynki szkolne nie tylko we Włocławku i powiecie włocławskim, ale w całej Polsce świecą pustkami. Obecna sytuacja przynosi nowe wyzwania i konieczność dostosowania działań. Zajęcia w okresie pandemii w szkołach zawieszono najpierw do 25 marca br. W tym czasie zmobilizowani przez nauczycieli uczniowie uczyli się w domu. Nauczyciele kontaktowali się między innymi za pośrednictwem internetu.
Sprawdziliśmy jak sytuacja przedstawia się na terenie szkoły w Gminie Włocławek.
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Smólniku na ostatniej radzie pedagogicznej tj. 12 marca 2020 r. już ustalono zasady przekazywania materiałów, opracowując karty pracy, sięgając do gotowych źródeł tj. e-podręczników i innych platform edukacyjnych, oraz tradycyjnych kart pracy. Kontakt z uczniami i ich rodzicami odbywał się za pośrednictwem e -dziennika.
Jak poinformowała dyrektor szkoły Marzenna Kwiatkowska na okres kryzysowej sytuacji firma Librus uruchomiła technologiczne wsparcie opcję, umożliwiającą m.in. szybką komunikację z uczniami i rodzicami poprzez system przekazywania wewnętrznych wiadomości. A wszystko po to aby można było przesyłać załączniki, co pozwoli na systematyczne przekazywanie uczniom i odbieranie przez nauczycieli informacji, co jest szczególnie istotne, gdyż Minister Edukacji Dariusz Piontkowski dokonał przedłużenia zawieszenia działalność szkół do Świąt Wielkanocnych i wydał rozporządzenie, które daje możliwość oceniania i klasyfikowania uczniów. Nowe przepisy obowiązują od 25 marca 2020 r. do 10 kwietnia 2020 r.
Wykorzystując zmodyfikowane narzędzie jakim jest e- dziennik uczniowie oraz rodzice mają możliwość korespondencji z nauczycielami. Jest to ważne w związku z rozporządzeniem MEN, które nakłada obowiązek na szkoły dokonania ustaleń, o których należy powiadomić uczniów i ich rodziców.
A oto poniższe ustalenia, które po konsultacji z nauczycielami i rodzicami wdraża dyrekcja szkoły, a dotyczą one:
1) sposobu konsultacji nauczyciela prowadzącego z rodzicem;
2) sposobu monitorowania postępów uczniów oraz sposobów weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów;
3) sposobu informowania ucznia, rodzica o postępach ucznia w nauce i ocenach;
4) w jaki sposób nauczyciele wskazują źródła, i materiały niezbędne do realizacji zajęć, w tym w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub rodzice mogą korzystać;
5) czy jest potrzeba modyfikacji odpowiednio szkolnego zestawu programów nauczania.
Większość uczniów ma w domach dostęp do komputerów, smartfonów i internetu. Nauczyciele zostali zobowiązani do ustalenia, którzy uczniowie borykają się z problemem, tzn. nie mają dostępu do tych narzędzi.
Jak mogliśmy się zorientować dyrekcji i nauczycielom w szkole w Smólniku zależy, aby edukacja docierała do wszystkich uczniów i przynosiła efekty. Nauka na odległość w dobie koronawirusa jest koniecznością i stanowi dla wszystkich; dyrekcji szkół, pedagogów, uczniów jak również rodziców ogromne wyzwanie. Jednak wdrożona od chwili zamknięcia szkoły już przynosi efekty.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie