Reklama

A1 na majówkę? Brześć Kujawski z obwodnicą…. Rowerem do Izbicy?

nWloclawek.pl
16/04/2014 00:00

14 kwietnia odbyła się czterdziesta ósma sesja sejmiku województwa czwartej kadencji.

Jej przedmiotem jak poinformował na wczorajszej konferencji prasowej Stanisław Pawlak była Prezentacja nt. „Stan realizacji dróg krajowych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego ze szczególnym uwzględnieniem harmonogramu działań dotyczących budowy drogi ekspresowej S-5”, którą przedstawił Dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mirosław Jagodziński.

Omówiono na niej kwestię dróg wojewódzkich, krajowych powiatowych i gminnych. Największe zainteresowania jak poinformował Stanisław Pawlak wzbudziła sprawa budowanej A1.

Być może A1 na święta majowe uzyska przejezdność na odcinku od Pikutkowa do Kowala ...  Jest to dla nas pocieszająca informacja jako dla włocławian ponieważ dzięki niej Włocławek zostanie odciążony - mówił radny sejmiku 

Kontrowersje wzbudzała dotychczas sprawa utrzymania wiaduktów. Wszelkie wątpliwości jednak zostały rozwiane.

W momencie kiedy autostrada będzie płatna  zadania związane z eksploatacją wiaduktów  przejmie zarządca autostrady -  dodał Pawlak

Najważniejszą kwestią jak podkreślił radny sejmiku wojewódzkiego jest sprawa dotycząca drogi nr 62 (droga Radziejów-Brześć Kujawski – Włocławek).

Ta droga powinna być w najbliższej przyszłości przebudowana najważniejsza jest jednak budowa obwodnicy miasta Brześcia Kujawskiego – mówi radny.

Zasadnicze znaczenie jak zaznaczył Pawlak ma budowa obwodnicy Brześcia Kujawskiego.

Musimy działać - apelował Stanisław Pawlak do parlamentarzystów z okręgu włocławsko- toruńskiego ... Im większy lobbing tym większa możliwość realizacji celu – dodał radny.

Konieczne zdaniem Pawlaka jest wybudowanie obwodnicy między drogą nr 265 (Brześć Kujawski-Kruszyn-Kowal) i nr 270 (droga od Brześcia Kujawskiego – Lubraniec- Izbica Kujawska-Koło).

Ten jak podkreśla radny sejmiku zaledwie 1,5 km odcinek pozwoli rozwiązać problemy komunikacyjne Brześcia Kujawskiego.

Stanisław Pawlak nieustannie zabiega o budowę dróg. Zaniepokojony realizacją niektórych zadań skierował do marszałka województwa kujawsko pomorskiego pismo w sprawie stanu zaawansowania prac projektowych związanych z drogą nr 265 (Brześć Kujawski – Kowal) oraz rozbudową dróg wojewódzkich nr 269 (Szczerkowo – Izbica Kujawska – Chodecz – Choceń – Kowal  ) i 270 (Brześć Kujawski-Izbica Kujawska-Koło) – odcinek ok 30 km.

Jak został poinformowany w zakresie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 265 Brześć Kujawski – Gostynin dnia 8 kwietnia 2013 roku dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy złożył wniosek o wydanie decyzji ZRID.

Wojewoda kujawsko – pomorski wszczął postępowanie w tej sprawie 14 sierpnia 2013 roku.

W związku ze zmianą Rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie dopuszczalnych norm hałasu w środowisku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska  w Bydgoszczy zwrócił się w dniu 18 listopada 2013 roku do wojewody o wszczęcie postępowania zmierzającego do przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania na środowisko.

Wojewoda zapewnił możliwość udziału społeczeństwa w podejmowaniu decyzji.  W związku z powyższym wydanie decyzji ZRID jest wstrzymane do chwili zakończenia ponownej oceny oddziaływania na środowisko.

Termin zakończenia oceny oddziaływania na środowisko szacuje się na 30 kwietnia 2014 roku.

Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 269 Szczerkowo – Izbica Kujawska – Chodecz – Choceń – Kowal  oraz rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 270 Brześć Kujawski – Izbica Kujawska – Koło uchwałą nr XXXI/545/13 sejmiku województwa kujawsko – pomorskiego z dnia 25 lutego 2013 roku  zostały wprowadzone do wieloletniej prognozy finansowej województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2011 – 2036.

Zarząd Dróg Wojewódzkich począwszy od 18 kwietnia 2013 roku wszczął prace mające na celu uregulowanie stanu prawnego działek położonych na drodze wojewódzkiej nr 269 i 270.

W dniu 3 grudnia 2013 roku podpisana została umowa pomiędzy ZDW Bydgoszcz i firmą projektową LAFRENTZ z Poznania na wykonanie projektu rozbudowy w/w dróg.

Obecnie na ukończeniu są już prace geodezyjne w terenie zmierzające do odtworzenia istniejącego pasa drogowego. Projektant kończy opracowanie audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dla stanu istniejącego.

Na koniec kwietnia zaplanowana została narada techniczna z projektantem, na której przedstawiony będzie projekt wstępny z uwzględnieniem proponowanych rozwiązań wynikających z przeprowadzonego audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dla stanu istniejącego.

Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 269 i 270 znajduje się w projekcie planu komunikacji drogowej w ramach pilotażowego programu partnerstwa publiczno – prywatnego.   

Droga 270 (Brześć Kujawski-Koło) będzie 7 metrowa z aktualnie 6 metrowej i będzie zawierać na całej jej długości drogę dla rowerów i chodnik dla pieszych ze zjazdami, zatokami natomiast  droga 269 będzie 6 metrowa czyli o niższych parametrach a wynika to z natężenia ruchu według projektantów.

Blisko 70 km dróg, które mają być u nas wybudowane w ramach środków unijnych wzmocnionych środkami z budżetu państwa i budżetu województwa w ramach programu partnerstwa publiczno – prywatnego – podsumował radny sejmiku.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nWloclawek.pl




Reklama
Wróć do