Reklama

Fundacja z Włocławka promuje się w programie telewizyjnym

nWloclawek.pl
12/02/2015 00:00

Pięć kujawsko-pomorskich firm oraz Fundacja Samotna Mama z Włocławka to nowi beneficjenci marszałkowskiego pilotażowego programu kreatywnej promocji związanych z naszym regionem marek, w którym narzędziem jest fundusz umożliwiający ich lokowanie w produkcjach filmowych i telewizyjnych. Wszystkie podpisane już umowy o dofinansowanie są warte 1 milion złotych. Są jeszcze pieniądze do wzięcia.

- Nasz program „Kujawsko-Pomorskie -  kreatywne wsparcie marki regionu”, w całości finansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, jest całkowicie nowatorskim instrumentem, umożliwiającym wykorzystywanie lokowania także mniejszym, a więc mniej zasobnym organizmom samorządowym i innym podmiotom, w tym biznesowym, dla których koszty takich przedsięwzięć, przy całkowicie rynkowym podejściu, byłyby zbyt wielkie. Nie ukrywam, że chodzi nam także o impuls dla lokalnego środowiska filmowego - podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

Do grona promujących się w ten dołączy wkrótce firma Vobacom (rozwiązania informatyczne i internetowe) współpracująca ze związanym z Toruniem filmowcem i producentem Ryszardem Krukiem. Kruk realizuje obecnie film dokumentalny „Ziggi Dust” o  toruńskim muzyku rockowym Zbigniewie Cołbeckim, który w dość nieoczekiwany sposób, jako tańczący zamiatacz londyńskich ulic, stał się kilka lat temu gwiazdą internetu – i to właśnie w tym dokumencie lokuje się Vobacom.

Inni nowi beneficjenci to:

- bydgoska sieć Polwell, reklamująca swoje sklepy fryzjerskie w TVN-owskim programie „Ostre cięcie;

- dystrybutor środków do produkcji rolnej Ampol-Merol z Wąbrzeźna, lokujący swoją markę Ogród Start w programie telewizyjnym „Akademia Ogrodnika” (emisja także w TVN);

- Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Elita z podtoruńskiej Brzozówki z hip-hopową marką odzieżową Elade, reklamujące się w ambitnym projekcie „Steve Nash & Turntable Orchestra”, łączącym muzykę klasyczną i undergroundową (podpisanie umowy wkrótce);

-  producent akcesoriów meblowych Rejs z Rypina lokujący produkty się w cyklicznych produkcjach TVP „Dekoratornia” i „Dekorady” (podpisanie umowy wkrótce);

-  Fundacja Samotna Mama z Włocławka, promująca się w telewizyjnym cyklu muzyczno-podróżniczo-edukacyjnym „Pianobus Tomka Stroynowskiego”.

Jako pierwsze z oferty skorzystały samorządy Bydgoszczy (najnowszy film Jerzego Skolimowskiego „11 minut”) i Torunia (dwa sezony serialu „Lekarze”) oraz gmina Aleksandrów Kujawski i działające na terenie tej gminy firmy Astex i Rancho pod Olszyną (trzyodcinkowy film dokumentalny wyprodukowany przez bydgoski oddział TVP). Budżet programu to blisko 3 miliony złotych. 14 podpisanych już umów o dofinansowanie ma łączną wartość nieco ponad miliona złotych.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nWloclawek.pl




Reklama
Wróć do