Pięć kujawsko-pomorskich firm oraz Fundacja Samotna Mama z Włocławka to nowi beneficjenci marszałkowskiego pilotażowego programu kreatywnej promocji związanych z naszym regionem marek, w którym narzędziem jest fundusz umożliwiający ich lokowanie w produkcjach filmowych i telewizyjnych. Wszystkie podpisane już umowy o dofinansowanie są warte 1 milion złotych. Są jeszcze pieniądze do wzięcia.
- Nasz program „Kujawsko-Pomorskie - kreatywne wsparcie marki regionu”, w całości finansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, jest całkowicie nowatorskim instrumentem, umożliwiającym wykorzystywanie lokowania także mniejszym, a więc mniej zasobnym organizmom samorządowym i innym podmiotom, w tym biznesowym, dla których koszty takich przedsięwzięć, przy całkowicie rynkowym podejściu, byłyby zbyt wielkie. Nie ukrywam, że chodzi nam także o impuls dla lokalnego środowiska filmowego - podkreśla marszałek Piotr Całbecki.
Do grona promujących się w ten dołączy wkrótce firma Vobacom (rozwiązania informatyczne i internetowe) współpracująca ze związanym z Toruniem filmowcem i producentem Ryszardem Krukiem. Kruk realizuje obecnie film dokumentalny „Ziggi Dust” o toruńskim muzyku rockowym Zbigniewie Cołbeckim, który w dość nieoczekiwany sposób, jako tańczący zamiatacz londyńskich ulic, stał się kilka lat temu gwiazdą internetu â i to właśnie w tym dokumencie lokuje się Vobacom.
Inni nowi beneficjenci to:
- bydgoska sieć Polwell, reklamująca swoje sklepy fryzjerskie w TVN-owskim programie „Ostre cięcie;
- dystrybutor środków do produkcji rolnej Ampol-Merol z Wąbrzeźna, lokujący swoją markę Ogród Start w programie telewizyjnym „Akademia Ogrodnika” (emisja także w TVN);
- Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Elita z podtoruńskiej Brzozówki z hip-hopową marką odzieżową Elade, reklamujące się w ambitnym projekcie „Steve Nash & Turntable Orchestra”, łączącym muzykę klasyczną i undergroundową (podpisanie umowy wkrótce);
- producent akcesoriów meblowych Rejs z Rypina lokujący produkty się w cyklicznych produkcjach TVP „Dekoratornia” i „Dekorady” (podpisanie umowy wkrótce);
- Fundacja Samotna Mama z Włocławka, promująca się w telewizyjnym cyklu muzyczno-podróżniczo-edukacyjnym „Pianobus Tomka Stroynowskiego”.
Jako pierwsze z oferty skorzystały samorządy Bydgoszczy (najnowszy film Jerzego Skolimowskiego „11 minut”) i Torunia (dwa sezony serialu „Lekarze”) oraz gmina Aleksandrów Kujawski i działające na terenie tej gminy firmy Astex i Rancho pod Olszyną (trzyodcinkowy film dokumentalny wyprodukowany przez bydgoski oddział TVP). Budżet programu to blisko 3 miliony złotych. 14 podpisanych już umów o dofinansowanie ma łączną wartość nieco ponad miliona złotych.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie