
Wśród przedszkolaków wielu wykazuje uzdolnienia matematyczne. Przez brak umiejętności ich pielęgnowania dzieci przestają je jednak rozwijać.
W minionym tygodniu odbyła się Ogólnopolska Konferencja Naukowa pt. „W poszukiwaniu nowych paradygmatów pedagogicznych praktyk studenckich”. To już trzecia konferencja naukowa w ramach projektu realizowanego przez PWSZ we Włocławku i gminę miasto Włocławek pt. „Dobra praktyka najlepszym nauczycielem” finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Jednym z prelegentów była wybitna polska pedagog prof. zw. dr hab. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, która jest także psychologiem, autorką wielu programów edukacyjnych, książek, przewodników metodycznych dotyczących dzieci zdolnych, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci uzdolnionych matematycznie. Profesor wykłada na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Łodzi. Na włocławskiej konferencji wygłosiła wykład pt. „Dzieci uzdolnione matematycznie: mity, wyniki badań, wnioski.”
Szkoła jest nastawiona na średniego ucznia. Nasza szkoła jest nieprzyjazna dla dzieci wolniej rozwijających się i uzdolnionych. Co do dzieci uzdolnionych panuje opinia, że one sobie poradzą. Badania pokazały, że połowa dzieci jest uzdolniona matematycznie. Wśród 5-latków co piąte dziecko ma potencjał intelektualny. Szkoła jest ukierunkowana na średniego ucznia i tak są opracowane metody nauczania. Dzieci uzdolnione nudzą się i są wręcz karane za sprawność intelektualną. Nauczyciele są w trudnej sytuacji. Mają fenomenalne i słabe dzieci, a program jest dla średnich. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby we Włocławku stworzyć wyspę szczęśliwości pedagogicznej.- mówiła Pani prof. Gruszczyk-Kolczyńska.
Na konferencji wykłady poprowadzili także: prof. zw. dr hab. Kazimierz Zbigniew Kwieciński, dr hab..prof. DSW Mirosława Nowak- Dziemianowicz, dr hab. prof. UKW Ryszarda Cierzniewska
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie