
Od 1 września 2013 r. w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Kruszynie funkcjonować będzie innowacyjna „klasa lingwistyczno-politechniczna”. Innowacyjność ta polegać będzie na realizacji przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w oparciu o nowe interdyscyplinarne programy i metody nauczania, które zostały wytworzone w toku prac projektu „Meta-tutor”, pod naukowym patronatem Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie oraz z wykorzystaniem platformy edukacyjnej „Edusience”. Ponadto w tej klasie realizowany będzie rozszerzony program nauczania języka angielskiego i niemieckiego oraz informatyki (jest to zgodne z priorytetami edukacyjnymi UE). Zajęcia językowe, informatyczne realizowane będą w podziale na grupy. Do dyspozycji uczniów i nauczycieli pozostają nowoczesne środki dydaktyczne, tj. tablice interaktywne z bardzo bogatym oprogramowaniem edukacyjnym, mobilny sprzęt komputerowy oraz platformy edukacyjne.
Cel projektu:
Podstawowym celem projektu „klasa lingwistyczno-politechniczna” jest wyposażenie uczniów kończących gimnazjum wysoki poziom wiedzy i kompetencji w zakresie nauk ścisłych i dwóch języków obcych oraz umiejętności wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Działaniami tymi pragniemy znacząco zwiększyć szanse naszych uczniów na przyjęcie do renomowanych szkół ponadgimnazjalnych oraz kontynuację nauki na uczelniach technicznych, co pozwoli na lepszy start w życiu zawodowym - wyjaśnia Dyrektor ZS w Kruszynie Andrzej Nowacki
Metody i formy realizacji:
Rozszerzony program nauczania języków obcych skierowany będzie na opanowanie szerokiego zasobu słownictwa (zajęcia konwersacyjne w grupach), podobnie zajęcia komputerowe (wykorzystanie umiejętności językowych w nauczaniu informatyki)
z nastawieniem na wykorzystanie komputera do poszerzania wiedzy (aktywne uczestnictwo w projektach badawczych m.in. Edusience, PAN oraz z wykorzystaniem platform edukacyjnych). Korelacja międzyprzedmiotowa i interdyscyplinarność będą podstawową zasadą doboru treści nauczania i ich realizacji w przedmiotach matematyczno-przyrodniczych. Takie podejście do tych dotychczas trudnych przedmiotów ma za zadanie podnieść poziom przyswajanej wiedzy i posiadanych umiejętności, co powinno przełożyć się na lepsze wyniki egzaminów zewnętrznych, a tym samym zwiększyć szanse edukacyjne tych uczniów oraz w rekrutacji do wybranych przez nich szkół ponadgimnazjalnych.
Przewidywane kierunki rozwoju projektu:
Dotychczas wymienione działania zostaną zrealizowane bez udziału dodatkowych środków budżetowych. Nauczyciele realizować będą dodatkowe zadania w ramach godzin z art. 42 ust.2 pkt. 2 KN (tzw. godzin karcianych). Wykorzystane zostaną narzędzia dydaktyczne wytworzone w ramach projektu Meta-tutor oraz platforma edukacyjna Edusience.
Rozwój projektu możliwy będzie po pozyskaniu dodatkowych środków finansowych m.in. na wyjazdy szkoleniowe, wymianę młodzieży, obozy naukowe, projekty badawcze.
Przewidywane źródła finansowania to: projekty, sponsorzy instytucjonalni i prywatni.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie