Reklama

ZS w Kruszynie - Szkoła z wizją. Rusza projekt „Klasa lingwistyczno-politechniczna”

nWloclawek.pl
19/06/2013 00:00

Od 1 września 2013 r. w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Kruszynie funkcjonować będzie innowacyjna „klasa lingwistyczno-politechniczna”.  Innowacyjność ta  polegać będzie na realizacji przedmiotów  matematyczno-przyrodniczych w oparciu o nowe interdyscyplinarne programy i metody nauczania, które zostały wytworzone w toku prac projektu „Meta-tutor”, pod naukowym patronatem Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie oraz z wykorzystaniem platformy edukacyjnej „Edusience”. Ponadto w tej klasie realizowany będzie rozszerzony program nauczania języka angielskiego i niemieckiego oraz informatyki (jest to zgodne z priorytetami edukacyjnymi UE). Zajęcia językowe, informatyczne realizowane będą w podziale na  grupy. Do dyspozycji uczniów i nauczycieli pozostają nowoczesne środki dydaktyczne, tj. tablice interaktywne z bardzo bogatym oprogramowaniem edukacyjnym, mobilny sprzęt komputerowy oraz platformy edukacyjne.

Cel projektu:

Podstawowym celem projektu „klasa lingwistyczno-politechniczna” jest wyposażenie uczniów kończących gimnazjum wysoki poziom wiedzy i kompetencji w zakresie nauk ścisłych i dwóch języków obcych oraz umiejętności wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych.

 Działaniami tymi pragniemy znacząco zwiększyć szanse naszych uczniów na przyjęcie do renomowanych szkół ponadgimnazjalnych oraz kontynuację nauki na uczelniach technicznych, co pozwoli na lepszy start w życiu zawodowym - wyjaśnia Dyrektor ZS w Kruszynie Andrzej Nowacki

Metody i formy realizacji:

Rozszerzony program nauczania języków obcych skierowany będzie na opanowanie  szerokiego zasobu słownictwa (zajęcia konwersacyjne w grupach), podobnie zajęcia komputerowe (wykorzystanie umiejętności językowych w nauczaniu informatyki)
z  nastawieniem na wykorzystanie komputera do poszerzania wiedzy (aktywne uczestnictwo w  projektach  badawczych m.in. Edusience, PAN oraz z wykorzystaniem platform edukacyjnych). Korelacja międzyprzedmiotowa i interdyscyplinarność będą podstawową zasadą doboru treści nauczania i ich realizacji w przedmiotach matematyczno-przyrodniczych. Takie podejście do tych dotychczas trudnych przedmiotów ma za zadanie podnieść poziom przyswajanej wiedzy i  posiadanych umiejętności, co powinno przełożyć się na lepsze wyniki egzaminów zewnętrznych, a tym samym zwiększyć szanse edukacyjne tych uczniów  oraz w rekrutacji do wybranych przez nich szkół ponadgimnazjalnych.

Przewidywane kierunki rozwoju projektu:

Dotychczas wymienione działania zostaną zrealizowane bez udziału dodatkowych środków budżetowych. Nauczyciele realizować będą dodatkowe zadania w ramach godzin z art. 42 ust.2 pkt. 2 KN (tzw. godzin karcianych). Wykorzystane zostaną narzędzia dydaktyczne wytworzone w ramach projektu Meta-tutor oraz platforma edukacyjna Edusience.

Rozwój projektu możliwy będzie po pozyskaniu dodatkowych środków finansowych m.in. na wyjazdy szkoleniowe, wymianę młodzieży, obozy naukowe, projekty badawcze.

Przewidywane źródła finansowania to: projekty, sponsorzy instytucjonalni i prywatni.

 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nWloclawek.pl




Reklama
Wróć do