Reklama

Jak zdobyć dobrych kontrahentów dla własnego biznesu?

nWloclawek.pl
14/07/2023 09:17

Jesteś początkującym przedsiębiorcom i chcesz zdobyć dobrych kontrahentów dla swojej działalności? A może już jakiś czas działasz na rynku i kilka razy zawiodłeś/-aś się na firmach, z którymi podjąłeś/-aś współpracę? Niezależnie od Twojej sytuacji – jeżeli szukasz sposobów na zbudowanie dobrych relacji i znalezienie kontrahentów na lata, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Prezencja w Internecie jest bardzo ważna

Współcześnie często pierwszym krokiem do kontaktu z daną firmą jest wyszukanie jej poprzez wpisanie nazwy firmy do wyszukiwarki internetowej. Warto to wykorzystać. Obecnie nawet księgowa z firmy, której wystawiłeś/-aś fakturę, aby znaleźć numer telefonu do firmy, najprawdopodobniej wklepie Twoją nazwę do wyszukiwarki. Jaka strona internetowa się pojawi?

Odpowiednio pozycjonowana i atrakcyjna wizualnie strona www to obecnie postawa, dlatego nie warto na niej oszczędzać. Podobnie jest w przypadku profili na mediach społecznościowych – są one ważnym źródłem kontaktu z klientem i potencjalnym klientem. Jeżeli nie masz czasu na prowadzenie bloga firmowego albo wstawianie regularnych postów na Facebooku czy Instagramie, zleć te prace osobie, która lubi i potrafi pisać. Słowo oraz dobrze dobrane zdjęcia mogą okazać się ważnym czynnikiem w zdobywaniu kontrahentów.

Podobne branże to NIE konkurencja

Współpraca z innymi, ale jednocześnie podobnymi branżami może przełożyć się na sukces. Warto uświadomić sobie, że jeżeli prowadzisz np. salon sukni ślubnych to pani kwiaciarka oraz fryzjerka czy jubiler nie stanowią konkurencji dla Ciebie. Produkty, które oferujecie, są różne, choć mają wspólny mianownik. Warto to wykorzystać.

Być może pobliski salon fryzjerski, salon beauty czy sklep jubilerski przyjmie Twoje ulotki i dzięki temu zyskasz szansę na poszerzenie bazy klientów? Owocna współpraca z podobnymi branżami może zaowocować sukcesem, ponieważ nie stanowicie dla siebie wzajemnie konkurencji, a przeciwnie – wasze usługi i produkty uzupełniają się.

Współpraca krokiem do kooperacji

Jeżeli masz już na oku kontrahenta, którego chcesz wypróbować, aby sprawdzić, czy jest rzetelny i czy tworzycie dobry zespół, wykorzystaj okazję do współpracy w polu niebiznesowym. Wspólne inicjatywy społeczne – np. organizacja wydarzenia charytatywnego pozwoli Ci na poznanie specyfiki tamtego biznesu i sposobu pracy jego właścicieli. Przy okazji sprawdzisz też, czy ów kontrahent jest zainteresowany współpracą na innych polach i czy rzeczywiście jest uczciwy.

Wspólna organizacja akcji charytatywnej to także budowanie pozytywnego wizerunku oraz szansa na promocję dla Twojej firmy. Jeżeli o całej akcji dowiedzą się dziennikarze, wówczas masz możliwość krótkiej wypowiedzi dla mediów i tym samym informacja o Twojej działalności pójdzie daleko w świat.

Szukaj lokalnie i nawiązuj dobre kontakty

Lokalne kontakty to dobry sposób na budowanie trwałych współprac oraz przyjaznych kontaktów z kontrahentami. Podczas budowy relacji z kontrahentem warto kierować się wzajemnością i nie czynić mu tego, co nie byłoby dobre dla Twojej firmy. Przykładowo – terminowe wykonywanie płatności jest bardzo pochlebne. W przypadku Świąt czy ważnych rocznic warto wysłać serdecznego maila zadzwonić lub pokusić się o wysłanie kartki. Umieszczenie numeru telefonu na fakturze i przejrzysta budowa tego dokumentu to także praktyka ułatwiająca pracę i budująca dobry wizerunek.

Więcej informacji znajdziesz tutaj: https://www.infobrokering.com.pl/

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nWloclawek.pl




Reklama
Wróć do