
Zespół Szkół Technicznych zrealizuje innowacyjny projekt pt. "Podróż do przyszłości”, który otrzymał dofinansowanie fundacji ANWIL DLA WŁOCŁAWKA, w ramach konkursu "Ucz się z Anwilem".
Jak informują pomysłodawcy przedsięwzięcia, projekt został stworzony, ponieważ w zmieniającej się rzeczywistości niezwykle ważna jest popularyzacja nauk ścisłych takich jak matematyka, informatyka, fizyka, chemia jako dziedzin, których poznanie jest istotne z punktu widzenie rozwoju technologicznego świata. Ponieważ młodzi ludzie chętnie uczą się poprzez doświadczanie, zabawę i wymianę myśli, dlatego zajęcia proponowane w projekcie Zespołu Szkół Technicznych mają charakter empiryczny.
Zajęcia zostały zaplanowane w czterech grupach tematycznych.
Warsztaty KLIMATYCZNIE AKTYWNI są połączeniem biologii, chemii, informatyki i matematyki. Skierowane są do młodzieży szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Zajęcia rozpoczną się od doświadczeń chemicznych podczas których młodzież pozna właściwości chemiczne co2. Warsztaty w terenie będą polegały na samodzielnych pomiarach emisji co2 specjalnym miernikiem, w różnych miejscach miasta, następnie wyniki zostaną poddane matematycznej analizie, a następnie będzie stworzony film edukacyjny dotyczącego ochrony środowiska.
Warsztaty OD INFORMATYKI DO ROBOTYKI będą dotyczyły zastosowania informatyki w budowaniu i programowaniu robotów. Zajęcia skierowane są do uczniów szkól gimnazjalnych. Młodzi ludzie będą mogli samodzielnie zbudować i zaprogramować robota oraz poznać jego zastosowanie w życiu codziennym.
Warsztaty INFORMATYKA W REKLAMIE są skierowane do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych maja na celu ukazanie użytecznego zastosowania programów komputerowych. Poprzez zabawę młodzi ludzie sami będą tworzyć animacje poklatkowe, gadżety reklamowe wykorzystując do tego nowoczesne technologie w tym grafikę komputerową.
Warsztaty WITAMY W WIRTUALNYM ŚWIECIE – to warsztaty, podczas których młodzież poprzez zabawę, gry edukacyjne, komputerowe symulacje, będzie uczyć się programowania w środowisku ANDROID STUDIO. Nabycie tych umiejętności pozwoli młodzieży na samodzielne pisanie programów edukacyjnych i gier . Umiejętności te można także wykorzystać w realnym życiu w branży budowlanej – inteligentne domy i elektromechanicznej. Zajęcia będą odbywały się z wykorzystaniem innowacyjnej metody wdrożonej w Unii Europejskiej – metody pracy aktywnej przy wykorzystaniu elektronicznych podręczników komiksowych HEAD FIRST. Zajęcia przeznaczone są dla młodzieży ponadgimnazjalnej.
Zajęcia będą prowadzone przez specjalistów z zakresu informatyki, mechatroniki, chemii, biologii i matematyki pracujących w Zespole Szkól Technicznych a także pracujących w firmach, z którymi szkoła będzie współpracować w trakcie realizacji projektu.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie