
Dziś 15 czerwca 2021 Rada Ministrów zdecydowała rozporządzeniem Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zmianach w zasadach naboru wniosków programu „Dobry Start na rok szkolny 2021/22.
Co ulegnie zmianie?
Wnioski będą składane tylko i wyłącznie w formie elektronicznej, a ich obsługą w procesie automatycznym będie zajmował się Zakład Ubezpieczeń Społecznej. Dla tych którzy składali wnioski o świadczenie poprzez bankowość elektroniczną, PUE ZUS czy system Empatia zmiana będzie niezauważalna, gdyż składanie wniosku będzie dokładnie w takim samym trybie.
Proponowane zmiany wpłyną na znaczną redukcję kosztów obsługi i zakładają utrzymanie ich na poziomie 0,1 proc. kwoty przeznaczonej na wypłatę świadczeń. Szacuje się, że w okresie 2021–2031 łączne koszty obsługi wyniosą ok. 15 mln zł, co oznacza oszczędności dla budżetu państwa na poziomie ok. 488 mln zł.
Jak składać wniosek od 1 lipca?
Wszyscy rodzice od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online:
przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia
przez bankowość elektroniczną
przez portal PUE ZUS.
Wnioski będzie można składać do 30 listopada.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie