
Po ostatnich śmiertelnych wypadkach pomiędzy Włocławkiem a Brześciem na DK 62 w miejscowości Potok w okolicy Józefowa powraca temat bezpieczeństwa na zakręcie.
9 marca 2019 roku kierowca jadący do Pikutkowa na zakręcie z Włocławka do Brześcia stracił tam panowanie nad pojazdem i zjechał na przeciwległy pas drogi. W wyniku wypadku do szpitala trafiło 5 osób. Po kilku dniach walki o życie zmarł 16 - latek.
Do śmiertelnego wypadku doszło tam również 21 lutego 2019 roku. W wypadku zginęła wówczas 20 letnia kobieta, której samochód najpierw zderzył się z samochodem ciężarowym a zaraz potem uderzył w barierę energochłonną dzielącą drogę od skarpy.
Po tragicznych zdarzeniach rozgorzała dyskusja w sieci czy w pobliżu zakrętu nie powinien zostać umieszczony fotoradar czy może winien być oznakowany czarny punkt.
Co można szybko zrobić, jakie rozwiązania zastosować, by spadło z niego odium zakrętu śmierci? Pomysły gotowe są a jak będzie z realizacją? Czy zyskujący poparcie społeczne fotoradar w tym miejscu nie utknie w urzędniczo-proceduralnych trybach. Wśród propozycji naszych czytelników znalazły się również pomysły dwóch pasów jezdni w jednym kierunku, ścieżka rowerowa czy większa liczba patroli.
W sprawie nurtujących mieszkańców pytań zwróciliśmy się do GDDKIA w Bydgoszczy z pytaniem czy rozważano w tym miejscu kiedykolwiek zamontowanie fotoradaru czy oznakowanie czarnego punktu.
W odpowiedzi usłyszeliśmy, że posiadana statystyka wypadków drogowych wskazuje, iż w obręb lub sąsiedztwo przedmiotowej lokalizacji nie jest miejscem szczególnej koncentracji wypadków i zdarzeń drogowych.
Tomasz Okoński rzecznik GDDKIA w Bydgoszczy poinformował naszą redakcję, że po wizji lokalnej w terenie nie stwierdzono nieprawidłowości w infrastrukturze drogowej (np. stan nawierzchni, oznakowanie itp.), które mogłyby mieć wpływ na wystąpienie zdarzeń drogowych na DK 62 w okolicy m. Józefowo. Droga oznakowana jest zgodnie z zatwierdzonym projektem i obowiązującymi przepisami. W szczególności obrębie łuku poziomego drogi zastosowano odpowiednie oznakowanie ostrzegawcze i ograniczenie prędkości do 70 km/h.
Kontynuując wyjaśnił, że należy mieć na uwadze, iż dalsze ograniczanie prędkości np. do 50 km/h (skoro bezpieczna jazda przedmiotowym odcinkiem może odbywać się z prędkością obecne obowiązującą, tj. 70 km/h) może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Najbardziej bowiem prawdopodobną przyczyną występowania wypadków w rzeczonej lokalizacji jest niedostosowywanie prędkości do warunków ruchu (w tym nieprzestrzeganie istniejącego ograniczenia).
GDDKiA Oddział w Bydgoszczy posiada informację, iż pismem z dnia 15.03.2019 r. Komenda Miejska Policji we Włocławku wystąpiła do właściwego w tym zakresie organu, tj. Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego o zainstalowanie w omawianej lokalizacji fotoradaru.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Teraz też inaczej będą oznaczane te fotoradary: https://www.prawo-jazdy-360.pl/aktualnosci/nowe-oznakowania-fotoradarow-na-drogach