
Trwają przygotowania do budowy linii kolejowych, przebiegającej przez Włocławek, Płock w kierunku lotniska pod Warszawą.
Dla ok. 120-kilometrowego odcinka tzw. „szprychy" CPK nr 1, na odcinku węzeł CPK - Płock - Włocławek spółka Centralny Port Komunikacyjny przygotowuje studium techniczno – ekonomiczno - środowiskowe,
Spółka CPK w dniu 12 października zorganizowała spotkanie dla mediów, na którym podzielono się wiedzą o projekcie i szczegółach projektu.
Spotkanie dzisiejsze dotyczyło między innymi tzw. szprychy CPK nr 1 konkretnie od planowanego węzła CPK przez Płock, Włocławek do miejscowości Lipno tj. około 120 km, dotyczących 5 wariantów spośród których wybrany zostanie jeden wariant, do końca przyszłego roku.
Należy podkreślić, że spółka CPK przygotowuje budowę 12 tras kolejowych, w tym 10 tzw. szprych, prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i Portu Solidarność. W sumie jest to 30 zadań inwestycyjnych i prawie 2.000 km nowych linii kolejowych, które mają zostać zrealizowane do końca 2034 r.
Obecnie trwają konsultacje z mieszkańcami w ramach studium wykonalności. Polegają one na spotkaniach z mieszkańcami. Zaczęliśmy te spotkania na początku października, a teraz się one odbywają w każdej z gmin, przez którą przechodzą nasze warianty i będą trwały do 24 listopada br. Bardzo zachęcamy wszystkich mieszkańców do tego, aby spotkali się z naszymi ekspertami, projektantami, zadawali pytania, wysłuchali naszych propozycji. Jesteśmy otwarci na głosy krytyczne, także propozycje zmian. Każdą z propozycji będziemy rozważali i sprawdzali czy da się wprowadzić w życie. - powiedział Konrad Majszyk rzecznik prasowy CPK .
Zamierzenia są takie, że z 5 wariantów w rejonie Płocka, Włocławka do końca przyszłego roku zostanie wybrany 1 wariant tzw. inwestorski. Ten jeden wariant zostanie złożony w ramach wniosku o decyzję środowiskową do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, a potem będzie już decyzja lokalowa, pozwolenie na budowę i realizacja projektu.
Brane pod uwagę warianty zakładają między innymi budowę mostu kolejowego przez Wisłę.
Przejście od Gminy Dobrzyń, Fabianki do Włocławka będzie realizowane przez most przez Wisłę. 5 wariantów zakłada że przejście przez Wisłę będzie zrealizowane poprzez jezioro włocławskie czyli powyżej zapory, natomiast jeden podwariant zakłada przejście poniżej zapory. O tym będziemy mówili przy okazji konsultacji społecznych. Ich przebieg może się docelowo zmienić. Na potrzeby konsultacji samorządowych prezentujemy opracowane warianty. 5 wariantów przechodzi powyżej zapory następnie wiaduktem nad miejscowością Modzerowo po przecięciu rzeki Zuzanki mamy już koniec estakady i następnie nasypem zjeżdżamy coraz niżej na wysokości między Pinczatą, a Włocławkiem i tutaj są różne rozwiązania węzła z linią nr 18 po to, żeby pociągi mogły zjechać i obsłużyć stacje we Włocławku. Wariant 6a rozgałęzia się trochę w innym miejscu zakłada on przejście na wysokości Nasiegniewa i przejście przez obszary przemysłowe miasta i również dojście do węzła po południowej części miasta i włączenie w istniejącą stację , dworzec główny we Włocławku . Rozważany jest także przystanek Wschodni. Analizy trwają - tłumaczy Piotr Studnicki koordynator projektu podczas środowego spotkania z mediami .
Harmonogram zaplanowany przewiduje, że prace budowlane rozpoczną się w roku 2028 na odcinku Płock, Włocławek i potrwają do 2032 r.
Dla mieszkańców oznacza to bardzo duże korzyści jak np. z Płocka będzie można dojechać do Warszawy do serca Polski w 50 minut . Dzisiaj kolej jest nieatrakcyjna wszyscy jeżdżą samochodami, Dzisiaj 2, 5 h z przesiadką. Z Włocławka ten czas przejazdu dzięki linii kolejowej dużych prędkości, CPK będzie to 1godz 10 minut. Przejazd super atrakcyjny. Zakładamy, że pociągi będą się poruszały z prędkością 250 km / godz. To jest cały element programu inwestycyjnego, budowy 10 zwanych szprych w różnych miejscach Polski tj. 2 tys. km które planujemy zrealizować do końca roku 2034- dodaje Konrad Majszyk rzecznik prasowy.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie