
Na ostatniej Sesji Rady Miasta Włocławek radni przegłosowali tzw. uchwałę w sprawie przyjęcia Strategii rozwoju elektromobilności Miasta Włocławek w latach 2020-2035.
W strategii jest mowa przede wszystkim o autobusach elektrycznych ale nie tylko. W kontekście alternatywnych sposobów zasilania pojazdów strategia bierze pod uwagę również wodór. Ma to duże znaczenie z uwagi na plany PKN Orlen. Na terenie spółki Anwil ma powstać hub wodorowy. W napęd wodorowy są wyposażone np. Autobusy firmy Solaris.
Z całej obecnej floty 3 autobusy to Solarisy elektryczne Urbino 12 Elektric. Wraz z autobusami producent dostarczył system ładowarek zajezdniowych. To właśnie autobusy elektryczne są brane pod uwagę jako główny środek transportu publicznego.
W analizach możliwych kierunków działania w zakresie mobilności i elektromobilności i Smart City są brane pod uwagę tramwaje.
Tramwaj to środek transportu, który szczególnie dobrze sprawdza się w zwartych obszarach miejskich. Tramwaje pozwalają osiągnąć bardzo dużą przepustowość ruchu pasażerskiego. Doświadczenia krajowe i zagraniczne wskazują, iż tramwaj ma rolę miastotwórczą – czytamy w dokumencie.
Najważniejszą jednak wadą w kontekście rozważań wykorzystania tramwajów we Włocławku jest olbrzymi koszt budowy systemu tramwajowego od podstaw. Bardzo dużych nakładów wymaga budowa infrastruktury, torowisk i sieci trakcyjnej, energetycznej (podstacje zasilające), przystanków oraz samego taboru kolejowego.
Innymi wadami są m.in. niska elastyczność sieci gdyż tabor porusza się tylko po wytyczonych pojedynczych liniach.
Tylko Olsztyn zdecydował się na budowę całkowicie nowej sieci tramwajowej po 1989 roku. Przewóz osób tramwajami w Olsztynie rozpoczął się w 2015 roku.
Dokument również mówi o zwiększeniu roli kolei i współpracy w tym zakresie z samorządem województwa kujawsko-pomorskiego.
*
Chcesz być na bieżąco z informacjami z Włocławka i powiatu włocławskiego? Polub nas na Facebooku
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Jeszcze raz nie tramwaj tylko tramwaj nadziemny zwanej Monorail i w tych czasach. nie za 30 lat
Tramwaje tak. Ale wodne. Z napędem solarnym. Wisła i Zgłowiączka mogą być do tego celu wykorzystane.
Tylko trolejbus. Ludzie , o wiele ciszej !!! I chyba taniej. Nie trzeba konserwować szyn. Pytanie kto lobbuje tramwaje?!
Proponuję zająć się w pierwszej kolejności remontem tamy i wybudowaniem nowego mostu na Wiśle. Tramwaje nie odkorkują przejazdu na obecnym moście stalowym. Nie zawiozą pasażerów np z Włocławka do Szpetala, Bobrownik czy Fabianek. Nowy most to chyba priorytet, a nie tramwaje