
Trasa S 10 będzie biegła przez Włocławek. Taki wariant jest preferowany w przedstawionym wczoraj samorządowi włocławskiemu Studium korytarzowym dla drogi ekspresowej S10 na odcinku od autostrady A1 do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (S50).
Trwają spotkania informacyjne z samorządami dotyczące planowanej drogi ekspresowej S10, a także Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Urzędu Miasta.
Odbyła się wideokonferencja samorządów z GDDKiA dotycząca planowanej drogi ekspresowej S10.Podczas spotkania wskazano korytarz dla drogi ekspresowej S10 na odcinku od autostrady A1 do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, który wypadł najkorzystniej pod względem czterech grup kryteriów w analizie wielokryterialnej: środowiskowych i społecznych, technicznych, ekonomicznych, sieciowych. Preferowany wariant korytarza przebiega przez Włocławek – na mapie oznaczony kolorem zielonym – poinformował Urząd Miasta Włocławek.
Przedmiotem spotkań jest zebranie opinii, uwag i sugestii, które zostaną wykorzystane w dalszych planach koncepcyjno-projektowych.
Streszczenie Studium korytarzowego oraz wskazany preferowany wariant korytarza opublikujemy po zakończeniu spotkań informacyjnych – informuje GDDKiA.
Spotkania zaplanowane zostały na 25,26 i 27 stycznia 2021 roku.
Zdjęcie: UM Włocławek/GDDKiA
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Czy oznacza to że S10 nie będzie całkowicie darmowa bo fragment do Torunia trzeba będzie przejechać A1?
Przed Toruniem S10 i A1 będą się łączyć. Już teraz w okresie wakacyjnym A1 na bramkach przed Toruniem się korkuje. Strach pomyśleć co będzie, jeśli będziemy mieli do czynienia ze skumulowanym ruchem z A1 i S10. Cudnie będzie popatrzeć na te kilometrowe korki na bramkach przed Toruniem. Ten wariant nie jest najlepszym pomysłem. Daleko od Płocka który już teraz jest w komunikacyjnej dziurze. Ani kolei ani szybkiej trasy w pobliżu. A z uwagi na Orlen budowa takiej drogi bliżej miasta jest niezbędna. Dalej trasa ma przechodzić przez obrzeża Włocławka, niejako dzieląc miasto, (czy ktoś w ogóle spojrzał na gęstość zabudowy kreśląc ten wariant na mapie?). Nie wspominając o tym, że konieczne będzie wycięcie hektarów lasów, otaczających Włocławek. Czy nie da się tej trasy poprowadzić z sensem?! Jest to najtańszy wariant i tylko dlatego został wybrany. Gdyby rzetelnie przeprowadzić ocenę odziaływania na środowisko i rozmowy z mieszkańcami, trasa ta w tym wariancie nie miała by prawa powstać!