
Zakończono kompleksową modernizację stacji Włocławek, która teraz w pełni odpowiada potrzebom współczesnych podróżnych. Dzięki przeprowadzonym pracom, obejmującym m.in. instalację windy na peron nr 2, dynamiczny system informacji pasażerskiej, a także przebudowę peronów i przejścia podziemnego, stacja stała się bardziej dostępna, komfortowa i funkcjonalna. Inwestycja o wartości ponad 33 mln zł ze środków budżetowych PLK S.A. znacznie poprawiła jakość obsługi pasażerów oraz przepustowość na trasie Kutno – Piła Główna, łącząc funkcjonalność z estetyką i nowoczesnością.
Zakończono wszystkie prace na stacji Włocławek. Podróżni korzystają już z nowej windy, która ułatwia dostęp na peron nr 2 zwłaszcza osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Uruchomiono również system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami i nagłośnieniem. Prace kosztowały ponad 33 mln zł ze środków budżetowych PLK S.A.
Stacja Włocławek na linii kolejowej nr 18 (Kutno – Piła Główna) zmieniła się dla podróżnych. Od września ubiegłego roku wsiadają do pociągów z przebudowanego, wyższego peronu nr 2, na który można już dostać się także z wykorzystaniem windy z przejścia podziemnego. To istotne ułatwienie w dostępie do kolei zwłaszcza dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji uruchomiono także dynamiczny system informacji pasażerskiej – z nowym nagłośnieniem, zegarami oraz wyświetlaczami, które informują o najbliższych odjazdach pociągów.
Na peronie nr 2 zabudowano 150-metrową wiatę, która nawiązuje architektonicznie do budynku nowego dworca, a przede wszystkim chroni podróżnych przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Na peronie jest antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi, będąca wsparciem w poruszaniu się osób niewidomych i niedowidzących. Są również ławki, gabloty informacyjne z rozkładem jazdy, czytelne oznakowanie oraz energooszczędne oświetlenie z oprawami LED.
W maju 2023 r. oddano do użytku przebudowany peron nr 1, a w 2024 r. nastąpiło jego wydłużenie do 300 metrów, co umożliwia zatrzymywanie pociągów dalekobieżnych. Poprawiło to przepustowość stacji oraz ułatwiło prowadzenie ruchu kolejowego na trasie Kutno – Włocławek – Toruń Główny. Na stacji wyremontowano także przejście podziemne, które ułatwia dostęp do kolei w kierunku Bydgoszczy, Torunia, Kutna i Łodzi oraz usprawnia komunikację osób pieszych w tej części miasta, łącząc osiedle Południe – poprzez stację i dworzec kolejowy – ze Śródmieściem.
Koszt wszystkich prac na stacji Włocławek wyniósł ponad 33 mln zł netto ze środków budżetowych PLK S.A.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie