Reklama

Wznowienie fakturowania klientów. Energa Obrót wydała komunikat

nWloclawek.pl
20/03/2023 14:11

W związku z sygnałami napływającymi do naszej redakcji od mieszkańców Włocławka i okolic na temat opóźnień w fakturowaniu przypominamy, że Energa Obrót opublikowała w tej sprawie komunikat, którego treść publikujemy poniżej.

Energa Obrót na początku marca opublikowała na swoje stronie internetowej komunikat, którego treść publikujemy:

W ostatnim okresie czasowo wstrzymaliśmy fakturowanie naszych klientów. Spowodowane jest to wprowadzeniem do systemów rozliczeniowych kilkuset tysięcy dokumentów w ramach Tarczy Solidarnościowej i przypisywaniem klientom odpowiednich stawek zgodnie ze złożonymi oświadczeniami. 

Jest to proces skomplikowany i czasochłonny. Robimy wszystko, aby klienci mogli w sposób prawidłowy skorzystać z postanowień Tarczy Solidarnościowej. 

    Od początku lutego wystawiliśmy już ponad 2 500 000 faktur dla gospodarstw domowych, klientów, którzy złożyli oświadczenia (Tarcza 1*) oraz klientów biznesowych. Aktualnie przystępujemy do procesu rozliczania prosumentów oraz klientów z segmentu małych i średnich firm, którzy złożyli oświadczenia w ramach Tarczy 2**. Proces ten zakończy się w ciągu kilku tygodni.

Przepraszamy Państwa za utrudnienia.

1.    Których grup klientów dotyczą obecnie opóźnienia w fakturowaniu? Jak to wygląda w liczbach? 

Gospodarstwa domowe i klienci, którzy złożyli oświadczenie w ramach Tarczy 1 oraz klienci biznesowi otrzymują już swoje faktury. Aktualnie przystępujemy do procesu wznowienia rozliczania prosumentów oraz klientów z segmentu małych i średnich firm, którzy złożyli oświadczenia w ramach Tarczy 2. Ci klienci otrzymają swoje faktury w ciągu kilku tygodni.
2.    Jaki jest powód takiej sytuacji? 

Prawo i wytyczne, które wynikają z Rządowej Tarczy Solidarnościowej, zabezpieczają bardzo dużą liczbę klientów. Wprowadzenie tych rozwiązań jest procesem skomplikowanym i czasochłonnym, wymaga indywidualnego podejścia do każdej grupy klientów, którzy skorzystają z postanowień Ustawy. Nasi klienci złożyli kilkaset tysięcy oświadczeń. Wszystkie dane musieliśmy wprowadzić do naszych systemów. Wymagało to od naszych pracowników staranności i dokładności, stąd opóźnienia w przygotowaniu dokumentów rozliczeniowych.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nWloclawek.pl




Reklama
Wróć do