Urząd Miasta Kowala przystąpił do realizacji trzeciej części programu usuwania azbestu. Osoby, mieszkańcy posiadający budynki na terenie Miasta Kowal, chcący skorzystać z tej formy dofinansowania mogą przynieść lub przesyłać zgłoszenia o przyznanie dotacji wraz z oświadczeniami w terminie do 20 lutego 2013 r. na adres Urzędu Miejskiego w Kowalu.
Na przedsięwzięcia z tym związane przeznaczone są środki m.in. w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz w Wojewódzkim Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
Program utylizacji azbestu, który proponuje WFOŚiGW w Toruniu przewiduje udzielenie dotacji Gminom na zadania realizowane na obiektach, będących własnością osób fizycznych (domy, budynki gospodarcze, garaże itp), jednostek sektora finansów publicznych, kościołów i związków wyznaniowych oraz wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych.
Z udzielonej dotacji pokryte mogą zostać koszty demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest. Dopłata będzie wynosiła do 1000 zł do każdego 1 Mg unieszkodliwionych lub zabezpieczonych odpadów zawierających azbest.
Zapisy na usunięcie azbestu przeprowadzane są w Urzędzie Miasta w Kowalu w terminie do 20 lutego 2013 r.
Osoby, które nie zostaną zapisane na liście chętnych (zapisy w Urzędzie Miasta w Kowalu) nie będą mogły skorzystać z oferty.
Trzeba w tym miejscu dodać, że szacunkowy koszt usunięcia azbestu - bez dofinansowania, wynosi ok. 1 tys. zł za każde 1000 kg azbestu.
Szacunkowo 1m2 płyty falisto-azbestowej waży od 13 do 15kg, czyli 100m dachu z tych płyt waży od 1300 do 1500 kg.
Źródło:http://www.kowal.eu
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie