Prezes Spółki Kujawsko – Pomorski Transport Samochodowy wystosował pismo do wójtów i burmistrzów na terenie powiatu włocławskiego zawiadamiające o likwidacji niektórych kursów na ich terenie działania z uwagi na ich nierentowność.
Może spowodować to odcięcie niektórych miejscowości od połączeń z Włocławkiem a tym samym wpłynie na wzrost bezrobocia.
Marszałek nie może do bieżącej działalności spółki dokładać. W ramach działania na rzecz spółki zostanie zakupionych 100 nowoczesnych autobusów, które zostaną przekazane jako wsparcie. Spółka dzięki temu będzie dysponować lepszym taborem, bardziej ekonomicznym, lepszym dla środowiska i nie wymagającym ciągłych napraw. Zły stan techniczny taboru jest jednym z powodów tak trudnej sytuacji w jakiej znalazła się firma. Spółka była zmuszona wycofać 50 autobusów. Bez pomocy nie ma ona racji bytu - podkreśla Członek Zarządu Kuj.- Pomorskiego Sławomir Kopyść .
Sejmik przyjął (29 września) plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla naszego województwa do roku 2025, wskazujący strategiczne cele, kierunki i organizację tej dziedziny usług publicznych.
Przygotowany na zlecenie zarządu województwa i podlegający szerokim konsultacjom społecznym plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa kujawsko-pomorskiego zakłada, że kluczową rolę w regionalnym publicznym transporcie pasażerskim odgrywać będzie kolej.
Wojewódzka sieć publicznych przewozów pasażerskich docelowo składać się będzie z 22 linii kolejowych oraz 45 linii autobusowych, powiązanych i uzupełnianych przez autobusowy transport lokalny. W pięciu największych miastach regionu powstanie 11 zintegrowanych „strategicznych” węzłów przesiadkowych umożliwiających przesiadki do środków komunikacji o zasięgu ponadregionalnym. Pozostałymi węzłami systemu będą zintegrowane platformy przesiadkowe w liczbie 36, zlokalizowane w stolicach powiatów oraz innych generujących znaczący ruch pasażerski miejscowościach.
System uzupełnią rozwinięta sieć przystanków oraz nowoczesne systemy informacji podróżnych i sprzedaży biletów.
W wyniku konsultacji, wobec jasno sprecyzowanych oczekiwań lokalnych społeczności, zarząd województwa zrezygnował z pierwotnych zapisów o konieczności przeprowadzenia w 2020 roku analizy ekonomicznej dotyczącej utrzymywanie sześciu linii kolejowych i w konsekwencji ewentualnego ich zawieszenia. Co do postulatów mówiących o wpisaniu do planu rewitalizacji kolejnych odcinków torów, to zostaną one uwzględnione jeśli uda się pozyskać na nie środki.
Aż 60 procent osób które obecnie poruszają się wyłącznie prywatnymi środkami transportu deklaruje, pod pewnymi warunkami, chęć by przesiąść się do pociągów. Dlatego zdecydowaliśmy się na kontynuację wielkiego wysiłku inwestycyjnego i organizacyjnego który powinien sprawić, że zechcą to uczynić – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie