Reklama

Włocławek i Brześć w telewizji. Czy podzielą sukces Sandomierza?

nWloclawek.pl
05/01/2015 00:00

Kujawsko-pomorskie gminy i firmy promują się w filmie, dokumencie filmowym, serialu, programach telewizyjnych, a nawet w teledysku.

Trwa marszałkowski pilotażowy program kreatywnej promocji związanych z naszym regionem marek, w którym narzędziem jest fundusz umożliwiający ich lokowanie w tego typu produkcjach. Są jeszcze pieniądze do wzięcia.

Lokowanie produktu to jedna z względnie nowych technik promocyjych, a nasz program „Kujawsko-Pomorskie – kreatywne wsparcie marki regionu”, w całości finansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, jest całkowicie nowatorskim instrumentem. Stworzyliśmy bowiem mechanizm umożliwiający wykorzystywanie lokowania także mniejszym, a więc mniej zasobnym organizmom samorządowym, a także innym podmiotom, dla których koszty takich przedsięwzięć, przy całkowicie rynkowym podejściu, byłyby zbyt wielkie. Nie ukrywam, że chodziło nam także o impuls dla lokalnego środowiska filmowego – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

Jako pierwsze z oferty skorzystały Bydgoszcz (najnowszy film Jerzego Skolimowskiego „11 minut”), Toruń (dwa sezony serialu „Lekarze”) oraz gmina Aleksandrów Kujawski i działające na terenie tej gminy firmy Astex i Rancho pod Olszyną (trzyodcinkowego film dokumentalny wyprodukowany przez bydgoski oddział TVP). Kolejna była gmina Lubiewo w powiecie tucholskim, która zaprezentowała się w jednym z wrześniowych wydań porannego magazynu Dwójki TVP „Pytanie na śniadanie” i emitowanym przez tę stację teledysku aktorki i piosenkarki Doroty Osińskiej.

We wrześniu zrealizowano też dla TVP dwa odcinki („Ziemia Chełmińsko-Dobrzyńska” i „Kujawy”) telewizyjnego cyklu muzyczno-podróżniczo-edukacyjnego „Pianobus Tomka Stroynowskiego”, w których ulokowały się promocyjnie Włocławek, Inowrocław i Chełmno, a także Ośrodek Chopinowski w Szafarni i znana ze swojego Muzeum Piernika firma To-Tur Toruńska Turystyka.

Podobną inicjatywę zamierza podjąć również samorząd brzeski. Brzeska Strefa Gospodarcza będzie przedmiotem lokowania produktu w jednym z seriali telewizyjnych oraz programów biznesowych.

Jeśli chodzi o Brzeską Strefę Gospodarczą przygotowanych mamy kilka projektów, które zostaną wdrożone za kilka miesięcy. Chcemy aby Strefa stała się produktem i chcemy ją lokować w różnych programach telewizyjnych w postaci programów biznesowych ... być może kwestia Brzeskiej Strefy pojawi się w jednym ze znanych seriali telewizyjnych. Współpracujemy w tej kwestii również z Urzędem Marszałkowskim oraz kilkoma gminami. Planujemy również wyjazd na Targi do Monachium gdzie będzie event promujący polską kuchnię tak aby zachęcić lokalnych przedsiębiorców i odwiedzających targi do poznania Brzeskiej Strefy jak i terenów inwestycyjnych w pozostałych gminach – mówił podczas otwarcia Rabena Tomasz Chymkowski Naczelnik Wydziału Promocji Urzędu Miasta i Brześcia Kujawskiego. 

Budżet programu to blisko 3 miliony złotych. 11 podpisanych już umów o dofinansowanie ma łączną wartość 760 tysięcy złotych, w przygotowaniu trzy kolejne. Nabór nadal trwa, oferowane wsparcie wynosi 70-95 procent kosztów. Zakwalifikowane do dofinansowania produkcje muszą powstać najpóźniej w połowie czerwca 2015, ich emisja powinna się odbyć najpóźniej w czerwcu 2016.

Na wszelkie pytania dotyczące projektu odpowiadają Fundacja Tumult która jest operatorem funduszu (pod numerem telefonu 56 62 100 19 wew. 105) oraz Biuro Promocji RPO w Departamencie Promocji Urzędu Marszałkowskiego (pod numerem 56 621 82 84). Informacje także na kreatywnyregion.pl.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nWloclawek.pl




Reklama
Wróć do