Kujawsko-pomorskie gminy i firmy promują się w filmie, dokumencie filmowym, serialu, programach telewizyjnych, a nawet w teledysku.
Trwa marszałkowski pilotażowy program kreatywnej promocji związanych z naszym regionem marek, w którym narzędziem jest fundusz umożliwiający ich lokowanie w tego typu produkcjach. Są jeszcze pieniądze do wzięcia.
Lokowanie produktu to jedna z względnie nowych technik promocyjych, a nasz program „Kujawsko-Pomorskie – kreatywne wsparcie marki regionu”, w całości finansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, jest całkowicie nowatorskim instrumentem. Stworzyliśmy bowiem mechanizm umożliwiający wykorzystywanie lokowania także mniejszym, a więc mniej zasobnym organizmom samorządowym, a także innym podmiotom, dla których koszty takich przedsięwzięć, przy całkowicie rynkowym podejściu, byłyby zbyt wielkie. Nie ukrywam, że chodziło nam także o impuls dla lokalnego środowiska filmowego – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.
Jako pierwsze z oferty skorzystały Bydgoszcz (najnowszy film Jerzego Skolimowskiego „11 minut”), Toruń (dwa sezony serialu „Lekarze”) oraz gmina Aleksandrów Kujawski i działające na terenie tej gminy firmy Astex i Rancho pod Olszyną (trzyodcinkowego film dokumentalny wyprodukowany przez bydgoski oddział TVP). Kolejna była gmina Lubiewo w powiecie tucholskim, która zaprezentowała się w jednym z wrześniowych wydań porannego magazynu Dwójki TVP „Pytanie na śniadanie” i emitowanym przez tę stację teledysku aktorki i piosenkarki Doroty Osińskiej.
We wrześniu zrealizowano też dla TVP dwa odcinki („Ziemia Chełmińsko-Dobrzyńska” i „Kujawy”) telewizyjnego cyklu muzyczno-podróżniczo-edukacyjnego „Pianobus Tomka Stroynowskiego”, w których ulokowały się promocyjnie Włocławek, Inowrocław i Chełmno, a także Ośrodek Chopinowski w Szafarni i znana ze swojego Muzeum Piernika firma To-Tur Toruńska Turystyka.
Podobną inicjatywę zamierza podjąć również samorząd brzeski. Brzeska Strefa Gospodarcza będzie przedmiotem lokowania produktu w jednym z seriali telewizyjnych oraz programów biznesowych.
Jeśli chodzi o Brzeską Strefę Gospodarczą przygotowanych mamy kilka projektów, które zostaną wdrożone za kilka miesięcy. Chcemy aby Strefa stała się produktem i chcemy ją lokować w różnych programach telewizyjnych w postaci programów biznesowych ... być może kwestia Brzeskiej Strefy pojawi się w jednym ze znanych seriali telewizyjnych. Współpracujemy w tej kwestii również z Urzędem Marszałkowskim oraz kilkoma gminami. Planujemy również wyjazd na Targi do Monachium gdzie będzie event promujący polską kuchnię tak aby zachęcić lokalnych przedsiębiorców i odwiedzających targi do poznania Brzeskiej Strefy jak i terenów inwestycyjnych w pozostałych gminach – mówił podczas otwarcia Rabena Tomasz Chymkowski Naczelnik Wydziału Promocji Urzędu Miasta i Brześcia Kujawskiego.
Budżet programu to blisko 3 miliony złotych. 11 podpisanych już umów o dofinansowanie ma łączną wartość 760 tysięcy złotych, w przygotowaniu trzy kolejne. Nabór nadal trwa, oferowane wsparcie wynosi 70-95 procent kosztów. Zakwalifikowane do dofinansowania produkcje muszą powstać najpóźniej w połowie czerwca 2015, ich emisja powinna się odbyć najpóźniej w czerwcu 2016.
Na wszelkie pytania dotyczące projektu odpowiadają Fundacja Tumult która jest operatorem funduszu (pod numerem telefonu 56 62 100 19 wew. 105) oraz Biuro Promocji RPO w Departamencie Promocji Urzędu Marszałkowskiego (pod numerem 56 621 82 84). Informacje także na kreatywnyregion.pl.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie