W środę, 29 września br., w sali BCKiH „Wahadło” odbyło się spotkanie informacyjne w sprawie opracowania projektowego dla obwodnicy Brześcia Kujawskiego.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Biura Projektów TRAKT sp. z o.o. sp.k., lokalni samorządowcy oraz mieszkańcy gminy.
Podczas spotkania mieszkańcy mogli zapoznać się z proponowanymi wariantami przebiegu obwodnicy wraz z obsługą komunikacyjną terenu przyległego, jak również wyrazić w Ankietach opinie na temat preferencji dotyczącej przebiegu drogi.
Wypełnione i podpisane ankiety można wysłać do dnia 13 października br. drogą mailową lub tradycyjną.
STADIUM PRAC I LATA REALIZACJI PROJEKTU
W chwili obecnej trwa realizacja stadium projektu – Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla dwóch wariantów proponowanej obwodnicy.
Planowany termin realizacji inwestycji: 2025 -2030 r.
Cel opracowania projektowego
Celem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) jest:
Spodziewane korzyści wynikające z realizacji planowanej
Charakterystyka inwestycji
Początek przedmiotowej obwodnicy zlokalizowany jest w ciągu istniejącej drogi krajowej DK62 w km 53+000 po zachodniej stronie miasta Brześć Kujawski. Koniec łączy się z istniejącą DK62 – w miejscowości Pikutkowo na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą do Brzeskiej Strefy Gospodarczej - wylot w kierunku Włocławka i węzła autostradowego.
Zaprojektowano dwa zasadnicze warianty przebiegu planowanej obwodnicy m. Brześcia Kujawskiego z dodatkową możliwością łączenia obydwu wariantów. Zakłada się przebieg tras po południowej stronie Brześcia Kujawskiego w celu połączenia z drogami wojewódzkimi nr 265 i 270 (ul. Głowackiego). Początkowo obydwa warianty przebiegają przez tereny niezabudowane. W dalszym odcinku wariant 2 omija budynki zlokalizowane w Rzadkiej Woli oraz w Guźlinie. Dodatkowo dla wariantu 1 wykonano dodatkowe połączenie z wariantem 2 w celu ominięcia zabudowań w Guźlinie.
Zakres inwestycji obejmuje ponadto:
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie