Reklama

Spotkanie w sprawie Obwodnicy Brześcia Kujawskiego już wkrótce. GDDKiA oraz Biuro Projektów zapraszają mieszkańców

nWloclawek.pl
25/10/2022 16:59

2 listopada 2022 roku w Brzeskim Centrum Kultury i Historii Wahadło odbędzie się spotkanie informacyjne w sprawie obwodnicy Brześcia Kujawskiego.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy oraz Biuro Projektów TRAKT Sp. z o.o. Sp. k z siedzibą w Katowicach zapraszają na spotkanie informacyjne w sprawie Opracowania projektowego dla Obwodnicy Brześcia Kujawskiego Etap Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej.

 

 

1. OPIS PRZEDSIĘWZIĘCIA

Zakres prac obejmuje odcinek w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 62 w miejscowości Brześć Kujawski. Celem rozbudowy przedmiotowego odcinka jest wyprowadzenie ruchu, szczególnie tranzytowego z centrum Brześcia Kujawskiego, podniesienie bezpieczeństwa ruchu drogowego, podniesienie bezpieczeństwa pieszych, polepszenie warunków techniczno-użytkowych drogi, dostosowanie nośności na całym odcinku.

2. LOKALIZACJA INWESTYCJI

Początek przedmiotowej obwodnicy zlokalizowany jest w ciągu istniejącej drogi krajowej DK62 w km 53+600 po zachodniej stronie miasta Brześć Kujawski. Koniec łączy się z istniejącą DK62 – w miejscowości Pikutkowo na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą do Brzeskiej Strefy Gospodarczej - wylot w kierunku Włocławka i węzła autostradowego.

3. ZAKRES I CEL INWESTYCJI

Przedsięwzięcie zakłada budowę jednojezdniowej obwodnicy Brześcia Kujawskiego. Planuje się połączenie projektowanej trasy na przecięciu z wybranymi drogami. Połączenia z siecią dróg istniejących zostaną zrealizowane poprzez skrzyżowania jednopoziomowe, przejazdy drogowe, sieć dodatkowych jezdni.

Zakres inwestycji obejmuje:

• budowę odcinka drogi krajowej;

• budowę obiektów inżynierskich;

• budowę systemu odwodnienia pasa drogowego, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, przepusty i inne;

• przebudowę istniejących dróg oraz budowę dodatkowych jezdni dla obsługi ruchu lokalnego;

• realizację rozwiązań wynikających z oceny oddziaływania na środowisko w tym: ekrany akustyczne, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt, ogrodzenie ochronne;

• budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu, a także infrastruktury technicznej związanej z drogami.

Celem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej jest:

• wstępne określenie zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustalenie jego efektywności ekonomicznej;

• uściślenie przebiegu tras poszczególnych wariantów oraz ostateczne ustalenie typów oraz podstawowych parametrów technicznych obiektów budowlanych;

• dostarczenie informacji do podjęcia wstępnej decyzji inwestorskiej w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania inwestycyjnego;

• umożliwienie uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).

Spodziewane korzyści wynikające z realizacji planowanej inwestycji:

• usprawnienie ruchu drogowego na kierunku Strzelno – Włocławek (węzeł autostrady A-1);

• usprawnienie funkcjonowania ruchu w miejscowości Brześć Kujawski;

• poprawa bezpieczeństwa ruchu w korytarzu projektowanej drogi;

• poprawa przepustowości drogi, komfortu przejazdu oraz prędkości ruchu;

• poprawa komfortu akustycznego w sąsiedztwie istniejących dróg ze względu na zmniejszenie na nich natężenia ruchu.

• umożliwienie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych m.in. w sąsiedztwie projektowanej trasy obwodnicy.

4. OCHRONA ŚRODOWISKA

W dokumentacji projektowej zostanie ujęta budowa niezbędnych urządzeń ochrony środowiska w zakresie wynikającym z analiz wykonywanych na etapie Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego.

W ramach działań minimalizujących oddziaływanie projektowanej drogi na środowisko przewiduje się: budowę urządzeń podczyszczających wody opadowe, budowę przejść dla zwierząt oraz przepustów dla płazów, nasadzenia roślinne o charakterze osłonowym i izolacyjnym, budowę ogrodzeń ochronnych oraz ekranów akustycznych.

PRZEWIDYWANY HARMONOGRAM REALIZACJI ZADANIA:

ETAP I – II kwartał 2021 – III kwartał 2023

Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej Etap I z zatwierdzeniem ZOPI/KOPI

Dokumentacja do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (w tym KIP)

Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wymagany do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) - jeśli będzie wymagany

ETAP II – III kwartał 2023– II-III kwartał 2024

Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z materiałami z etapu postępowania środowiskowego

ETAP III – I kwartał 2024 – IV kwartał 2024

Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej Etap II wraz zatwierdzeniem ZOPI/KOPI

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nWloclawek.pl




Reklama
Wróć do