
2 listopada 2022 roku w Brzeskim Centrum Kultury i Historii Wahadło odbędzie się spotkanie informacyjne w sprawie obwodnicy Brześcia Kujawskiego.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy oraz Biuro Projektów TRAKT Sp. z o.o. Sp. k z siedzibą w Katowicach zapraszają na spotkanie informacyjne w sprawie Opracowania projektowego dla Obwodnicy Brześcia Kujawskiego Etap Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej.
1. OPIS PRZEDSIĘWZIĘCIA
Zakres prac obejmuje odcinek w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 62 w miejscowości Brześć Kujawski. Celem rozbudowy przedmiotowego odcinka jest wyprowadzenie ruchu, szczególnie tranzytowego z centrum Brześcia Kujawskiego, podniesienie bezpieczeństwa ruchu drogowego, podniesienie bezpieczeństwa pieszych, polepszenie warunków techniczno-użytkowych drogi, dostosowanie nośności na całym odcinku.
2. LOKALIZACJA INWESTYCJI
Początek przedmiotowej obwodnicy zlokalizowany jest w ciągu istniejącej drogi krajowej DK62 w km 53+600 po zachodniej stronie miasta Brześć Kujawski. Koniec łączy się z istniejącą DK62 – w miejscowości Pikutkowo na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą do Brzeskiej Strefy Gospodarczej - wylot w kierunku Włocławka i węzła autostradowego.
3. ZAKRES I CEL INWESTYCJI
Przedsięwzięcie zakłada budowę jednojezdniowej obwodnicy Brześcia Kujawskiego. Planuje się połączenie projektowanej trasy na przecięciu z wybranymi drogami. Połączenia z siecią dróg istniejących zostaną zrealizowane poprzez skrzyżowania jednopoziomowe, przejazdy drogowe, sieć dodatkowych jezdni.
Zakres inwestycji obejmuje:
• budowę odcinka drogi krajowej;
• budowę obiektów inżynierskich;
• budowę systemu odwodnienia pasa drogowego, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, przepusty i inne;
• przebudowę istniejących dróg oraz budowę dodatkowych jezdni dla obsługi ruchu lokalnego;
• realizację rozwiązań wynikających z oceny oddziaływania na środowisko w tym: ekrany akustyczne, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt, ogrodzenie ochronne;
• budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu, a także infrastruktury technicznej związanej z drogami.
Celem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej jest:
• wstępne określenie zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustalenie jego efektywności ekonomicznej;
• uściślenie przebiegu tras poszczególnych wariantów oraz ostateczne ustalenie typów oraz podstawowych parametrów technicznych obiektów budowlanych;
• dostarczenie informacji do podjęcia wstępnej decyzji inwestorskiej w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania inwestycyjnego;
• umożliwienie uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).
Spodziewane korzyści wynikające z realizacji planowanej inwestycji:
• usprawnienie ruchu drogowego na kierunku Strzelno – Włocławek (węzeł autostrady A-1);
• usprawnienie funkcjonowania ruchu w miejscowości Brześć Kujawski;
• poprawa bezpieczeństwa ruchu w korytarzu projektowanej drogi;
• poprawa przepustowości drogi, komfortu przejazdu oraz prędkości ruchu;
• poprawa komfortu akustycznego w sąsiedztwie istniejących dróg ze względu na zmniejszenie na nich natężenia ruchu.
• umożliwienie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych m.in. w sąsiedztwie projektowanej trasy obwodnicy.
4. OCHRONA ŚRODOWISKA
W dokumentacji projektowej zostanie ujęta budowa niezbędnych urządzeń ochrony środowiska w zakresie wynikającym z analiz wykonywanych na etapie Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego.
W ramach działań minimalizujących oddziaływanie projektowanej drogi na środowisko przewiduje się: budowę urządzeń podczyszczających wody opadowe, budowę przejść dla zwierząt oraz przepustów dla płazów, nasadzenia roślinne o charakterze osłonowym i izolacyjnym, budowę ogrodzeń ochronnych oraz ekranów akustycznych.
PRZEWIDYWANY HARMONOGRAM REALIZACJI ZADANIA:
ETAP I – II kwartał 2021 – III kwartał 2023
Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej Etap I z zatwierdzeniem ZOPI/KOPI
Dokumentacja do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (w tym KIP)
Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wymagany do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) - jeśli będzie wymagany
ETAP II – III kwartał 2023– II-III kwartał 2024
Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z materiałami z etapu postępowania środowiskowego
ETAP III – I kwartał 2024 – IV kwartał 2024
Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej Etap II wraz zatwierdzeniem ZOPI/KOPI
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie