Reklama

Wielkie badanie satysfakcji klientów MPK. Tysiące ankiet we Włocławku

nWloclawek.pl
07/04/2016 00:00

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Sp. z o.o. we Włocławku  przewiozło  ponad 8, 5 mln pasażerów  w ubiegłym roku . Na wyposażeniu   posiada 61 jednostek autobusowych obsługujących 18 regularnych linii komunikacyjnych. Misją przedsiębiorstwa spółki jest sprawne, bezpieczne i niezawodne zaspokojenie potrzeb mieszkańców gminy w zakresie zbiorowego transportu publicznego hołdując przy tym zasadzie: „naszym szefem jest pasażer”.

 W celu poprawy  jakości świadczonych usług przewozowych w  kwietniu br. firma konsultingowa Public Transport Consulting z Redy  rozpoczęła badania rynku usług komunikacyjnych w mieście. W transporcie publicznym  kreowany  jest  punkt widzenia, że nie ma decydentów idealnych, trzeba oprzeć podejmowanie decyzji na podstawie informacji.  Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym  z 2011 roku, obliguje organizatora transportu do konieczności przeprowadzenia  badań rynku.

Rozmawiamy na ten temat z Andrzejem Stasiakiem prezesem zarządu MPK.

Dlaczego badania marketingowe są konieczne do przeprowadzenia we Włocławku?

Miejmy świadomość tego, że przedsiębiorstwo wprowadza systematycznie  wiele zmian korzystnych dla pasażerów i są one przyjmowane z zadowoleniem. Poczynione własne obserwacje pozwoliły dokonać zmian między innymi:  powstał przystanek  przy Browarze „B” dla młodzieży z LMK, ZSCH, ZST, uruchomiono punkt sprzedaży biletów na ulicy Bojańczyka, który okazał się bardzo trafny, dostosowaliśmy kursy  do godzin pracy  zakładów pracy, wprowadziliśmy możliwość płacenia za bilety kartą. Ogrom zadań został już wykonany. Tym niemniej  postanowiliśmy zlecić  w postępowaniu przetargowym badanie  marketingowe firmie Public Transport Consulting z Redy, która ma ogromne doświadczenie. Przeprowadziła  już wielokrotnie tego typu badania w innych miastach.  Pozwoli to wprowadzić zmiany jeszcze bardziej korzystne dla pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej. Uznaliśmy, że zaistniała potrzeba ,aby na komunikację miejską spojrzeć nieco szerzej  i kompleksowo.

Jaki cel przyświeca tym badaniom?

Badania określą popyt na usługi, strukturę zawodową i wiekową pasażerów, oczekiwane kierunki przewozów, układy linii i częstotliwości kursowania.

Na czym polega badanie?

Prace  te wykona grupa ankieterów, którzy będą przeprowadzać wywiady z osobami znajdującymi się w autobusach i na przystankach. Firma ma swoich zatrudnionych pracowników i to oni będą przeprowadzać badania. My generalnie nie chcemy wywierać wpływu na firmę, która będzie przeprowadzała badania marketingowe.

Osoby, które będą badać pasażerów przechodzą już szkolenia. Po nim dopiero przystąpią do  działań związanych  z badaniem marketingowym komunikacji miejskiej.

Czy mieszkańcy już zostali poinformowani o konieczności udzielania odpowiedzi na zadawane pytania?

Jako przedsiębiorstwo wystąpiliśmy z apelem do mieszkańców,  aby w miarę możliwości chętnie uczestniczyli w badaniach i żeby szczerze odpowiadali co w komunikacji im się podoba a co nie. Badaniem będą objęte wszystkie kursy autobusowe w dni robocze, soboty, niedziele. Szkolenie już  się rozpoczęło 1 kwietnia br. Końcowe wyniki otrzymamy 15 czerwca br. Wszyscy ankieterzy będą posiadali identyfikatory z  numerem i logo zlecającego czyli MPK we Włocławku i pieczątką dyrektora.

Kiedy wyniki   badań marketingowych zostaną wykorzystane i wprowadzone w życie?

Zgodnie z zawartą umową wykonawca wypracowane  wnioski  przedstawi nam w terminie do 15 czerwca br. Pierwszy zalecenia być może wprowadzimy już we wrześniu czy  październiku. Natomiast generalne zmiany wprowadzimy od stycznia 2017 roku z chwilą podpisania aneksu do umowy na świadczenie usług komunikacyjnych  z organizatorem przewozów którym jest Urząd Miasta.  Wprowadzenie zmian będzie jednak zależało od wyników  statystycznych tychże badań.

(artykuł sponsorowany)

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nWloclawek.pl




Reklama
Wróć do