Reklama

Zajęcia z robotyki w Chodczu. Miasto i Gmina realizują projekt edykacyjny

nWloclawek.pl
27/05/2021 10:12

Samorząd Chodcza uzyskał dostęp do pełnej oferty jakości usług edukacyjnych i korzystania z niej.

Miasto i Gmina Chodecz przeszła pozytywnie etap negocjacji w sprawie realizacji projektu pn. „Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Chodczu” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, i tym samym zakwalifikowała się do dofinansowania. Wartość całkowita zadania to 405 601,25 zł, z czego 385 321,18 zł to dofinansowanie z EFS. Zasięgiem tego projektu zostanie objętych ponad 160 uczniów.

Celem tej inicjatywy jest stworzenie dzieciom i młodzieży w szkole takich samych możliwości i szans, jakie mają ich rówieśnicy w innych placówkach oświatowych. Ponadto program ma za zadanie podnieść efektywność kształcenia i wychowania, poprzez kształcenie umiejętności kluczowych i rozwój zdolności i zainteresowań uczniów – powiedział Burmistrz Jarosław Grabczyński.

Pozyskany projekt wpłynie na poprawę osiągnięć edukacyjnych uczniów z terenu Gminy Chodecz. Realizowany będzie w okresie od lipca 2021 do czerwca 2023 r. poprzez:

- rozwijanie kompetencji kluczowych 166 uczniów (w tym wsparcie 10 uczniów zagrożonych przedwczesnym opuszczeniem systemu oświaty);

- rozwijanie indywidualnego podejścia do 13 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

- podniesienie świadomości z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego u 20 uczniów i 1 nauczyciela,

- utworzenie warunków do nauczania metodą eksperymentu poprzez utworzenie 2 pracowni (fizyczno-chemicznej i biologiczno-przyrodniczej),

- podnoszenie kompetencji i kwalifikacji zawodowych 22 nauczycieli.

Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki w Chodczu podejmuje liczne starania mające na celu wzbogacenie oferty edukacyjnej i rozwijającej zainteresowania oraz kompetencje uczniów. Działania takie są możliwe na szerszą skalę przy wsparciu środków zewnętrznych, dlatego zainspirowało mnie to do przedstawienia projektu, który najpierw zyskał akceptację organu prowadzącego, w osobie Burmistrza Chodcza, a następnie Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu. 29 kwietnia 2021 r. nasze starania zostały uwieńczone sukcesem - skomentował dyrektor Andrzej Nowacki.

Jak podkreślił dyrektor szkoły Andrzej Nowacki podpisana została umowa pomiędzy Miastem i Gminą Chodecz reprezentowaną przez Burmistrza Chodcza Pana Jarosława Grabczyńskiego i Panią Monikę Matuszewską – Skarbnika, a z drugiej strony Panią Marszałek Anetą Jędrzejewską, reprezentującą Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski w Toruniu.

W ten sposób uzyskaliśmy dofinansowanie w wysokości 385 321,18 złotych. Dzięki temu nowemu projektowi mamy zapewnione środki na realizowanie bogatej oferty zajęć dodatkowych o charakterze rozwijającym i wyrównawczym na kolejne dwa lata szkolne. Pozwoli to co najmniej połowie uczniów naszej szkoły na skorzystanie z wyżej wymienionych zajęć. Zaplanowano zajęcia z przedmiotów ścisłych i języka angielskiego. Ponadto w projekcie uwzględnieni są uczniowie klas 1-3, którzy zgłębią swoją wiedzę z robotyki, kodowania i programowania, czyli priorytetowej kompetencji kluczowej. Dodatkowe zajęcia zyskają uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz dzieci powracające z zagranicy. Łącznie planowane jest 1980 godzin zajęć realizowanych w kolejnych latach szkolnych: 2021/22 i 22/23. Sprzętowo szkoła wzbogaci się o najnowszej generacji cyfrowe pracownie chemii i fizyki oraz przyrody i biologii. Wykorzystywana będzie ultranowoczesna technologia VR (rozszerzonej rzeczywistości). Jest to kolejny etap cyfrowych zmian w szkole, która musi nadążać za trendami cywilizacyjnymi tak, aby kończący ją uczniowie potrafili odnaleźć się w otaczającym ich coraz bardziej zinformatyzowanym świecie - dodał dyrektor Andrzej Nowacki.

Dzięki realizacji projektu zostaną zrealizowane główne zadania w zakresie działania na rzecz kształtowania i rozwijania kompetencji kluczowych uczniów, wsparcia uczniów zagrożonych przedwczesnym opuszczeniem systemu oświaty, realizacji procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, realizacji doradztwa zawodowego dla uczniów i nauczycieli, tworzenia warunków do nauczania opartego na metodzie eksperymentu oraz podniesienie kompetencji i kwalifikacji nauczycieli. Dzięki temu uczniowie będą mogli osiągać lepsze wyniki na egzaminach kompetencyjnych jak również zwiększą się ich szanse edukacyjne na kolejnych etapach nauki.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo nWloclawek.pl




Reklama
Wróć do